به گزارش ایرنا، محمد محب ‌خدایی شامگاه دوشنبه در دیدار با شهردار یزد افزود: همه فعالیت ها در حوزه گردشگری باید منطبق بر طرح شهر گردشگر باشد و طرح هایی از جمله پلیس و تاکسی گردشگری در آن به درستی اجر شود.
وی تصریح کرد: برای توسعه صنعت گردشگری در کشور باید به موضوع شهر گردشگر توجه شود و سازمان میراث فرهنگی نیز به این مهم آگاه است.
محب خدایی خاطر نشان کرد: شهرداران در آینده به عنوان مشاوران گردشگری سازمان میراث فرهنگی منصوب می شوند تا برای رسیدن به اهداف چشم انداز 20 ساله تا سال 1404 برای تحقق جذب 20 میلیون گردشگر خارجی بیش از پیش تلاش شود.
شهردار یزد نیز گفت: با معرفی یزد به عنوان پایلوت نخستین شهر گردشگر کشور، تلاش می شود تا پایان سالجاری فعالیت های مطلوبی در این خصوص انجام و نظر سازمان میراث فرهنگی تامین شود.
مهدی جمالی نژاد افزود: با همکاری و هماهنگی همه دستگاه ها و نهادهای استان یزد، فعالیت های مطلوبی برای تامین زیرساخت های گردشگری در یزد صورت گرفته و امیدواریم این شهر در همه شاخص ها در کشور برتر شود.
در این نشست لوح و تندیس برگزیده برتر ملی گردشگری توسط معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی به شهردار یزد اهدا شد.
استان های اصفهان، فارس و یزد به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مطرح هستند و اکثر گردشگران خارجی در سفر به ایران، این استان ها را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند.
استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی دارد و یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار است و در فهرست آثار جهانی ثبت شده است.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی ، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.
7532 / 6014/ خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: کاظم شاملو
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.