به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد شامگاه دوشنبه در آیین معارفه و تکریم شهردار یزد یادآور شد: یزد به عنوان یکی از کهن شهرهای جهان که اخیر بافت تاریخی آن در یونسکو به ثبت رسیده، از ظرفیت های بالایی در شاخص های معماری و گردشگری برخوردار است که باید با توسعه زیرساخت های مورد نیاز از ظرفیت های موجود حداکثر بهره وری صورت گیرد.
وی با تاکید بر حفظ پایداری محله ای و دستیابی به الگویی که ضمن صیانت از بافت تاریخی ارزشمند شهر، زمینه توسعه کیفی را فراهم می سازد، ادامه داد: در برنامه های آتی شهر یزد باید با حفظ نمادهای هویت بخش موجود از نمادهای جدید که با حیات مردم سازگاری دارد، استفاده شود.
جمالی نژاد تصریح کرد: الگوی حاکم بر بافت تاریخی شهر یزد مبین مدیریت خردورزانه است که با درایت مردم این دیار شهری بهشت گونه را در دل کویر پدید آورده و در عصر حاضر که الگوی شهرسازی تحت تاثیر موج مدرنیته است، معماری سازگار با محیط زیست یزد باعث حیرت جهانیان شده است.
وی حاشیه نشینی را برازنده شهر یزد ندانست و گفت: برای برون رفت از چنین مشکلاتی برنامه ریزی دقیق متکی بر ژرف اندیشی در پرتو خرد جمعی با استفاده از تعلق خاطر بالای مردم به یزد همراه با مدیریت منابع آب باید صورت گیرد.
شهردار سابق یزد نیز در این آیین گفت: شهر یزد به عنوان یادگاری ارزشمند از پیشینیان شهری جهانی بوده، که این ویژگی با تلاش هایی که صورت گرفت به ثبت جهانی رسید.
محمدرضا عظیمی زاده افزود: در مسیر ثبت جهانی و دیگر طرح ها و برنامه هایی که در شهر یزد اجرا شد، همه بخش های شهرداری زحمات زیادی را متقبل شدند و در این مسیر افرادی که چوب لای چرخ شهرداری گذاشتند نیز موثر بودند زیرا باعث شدن تا برنامه ها با قوت بیشتری پیگیری شود.
در این آیین مهدی جمالی نژاد به عنوان شهردار جدید یزد معرفی و از خدمات محمدرضا عظیمی زاده شهردار سابق این شهر تقدیر شد.
مهدی جمالی‌نژاد متولد 1348 که پیش از این شهردار اصفهان بوده از بین 42 گزینه تصدی شهرداری یزد در چهارم شهریورماه با رای موافق هر 11 عضو شورا به عنوان شهردار انتخاب شد.
وی دانش آموخته دکترای برنامه ریزی شهری از دانشگاه اصفهان و از مدیران جوان استان اصفهان است که تاکنون سمت های مختلفی در استانداری و شهرداری اصفهان برعهده داشته است.
از جمعیت یک میلیون و 100 هزار نفری استان یزد حدود 60 درصد در مرکز استان زندگی می کنند.
6014/ تولید و انتشار کاظم شاملو
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.