به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز دوشنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین منتخبین جدید شورا اظهارکرد: با وحدت و همدلی که دربین اعضای شورای شهر و شهردار وجود دارد امیدواریم برای پیشرفت ، توسعه وعمران شهری تلاش شود.
وی افزود: در گذشته فرصتهائی برای شورای شهر بود که از دست رفت و امیدوارم منتخبین شورای جدید از لحظات و اوقات در پیش رو برای ادای تکلیف و مسئولیت شان استفاده کنند .
حسینی ادامه داد: وظیفه شورا نشستن و جلسه گرفتن نیست بلکه باید مردم فعالیتهای میدانی و حضور عملیاتی شورا را ببینند.
امام جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: شورا باید اهل مطالبه باشد و حقوق مردم را در بخش های مختلف از مسئولان بویژه در بخش بهداشت و درمان که یکی از مطالبات بنیانی و اساسی شهرستان است مطالبه کند.
حسینی بابیان اینکه مراودات شورای شهر با مسئولان شهرستان تا کنون ضعیف بوده است ادامه داد: لازم است از این پس شورا با مسئولان و مدیران در میدان مراوده باشند.
وی با اشاره به اینکه ، شوراها در حقیقت دست و بازوی اجرائی مدیران شهرستان هستند اضافه کرد: شوراها در جایگاهی نیستند که کسی برای آن کیسه ای دوخته باشد و لذا اعضای شورا چه بسا باید از خودشان هزینه کنند تا زمینه رُشد فعالیّت ها را فراهم کنند .
امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: مدیریت شهری ملازماتی همچون تخصّص و تعهّد دارد و لذا شورای شهر که نقش عمده اش اشراف عملی بر مدیریت شهری است باید بر زوایای کاری و نیازهای حوزه شهری در مبلمان شهری ، ایجاد شهر الکترونیک با عمران و شهرسازی ، آموزش فرهنگ شهروندی و تحول بخشی همه جانبه به چهره شهر داشته باشند .
رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه خاطرنشان کرد: شورا باید وحدت رویه با مسئولان شهرستان داشته باشند و آنان را در جریان فعالیتها ، مصوبّات و برنامه های کوتاه مدت و میان مدت خود قرار دهند تا متقابلاً از حمایت های آنان در رفع مشکلات و موانع برخوردار باشند .
حسینی بابیان اینکه شهرستان ابرکوه یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور است تاکید کرد: شورا باید پیش قدم در نماد بخشیدن به جلوه های میراثی شهر مانند مرمت ، بازسازی دیوارها و نمای مغازه ها در خیابان اصلی و مرکزی شهر با سبک میراثی اقدام کند تا برای گردشگران جاذبه مظاعف ایجاد کند.
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
7540/ 6197 خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.