به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی این اداره کل، علی غیاثی ندوشن در نشستی با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: استان یزد به عنوان دومین شهر تاریخی جهان و نخستین شهر خشت خام جهان با تاریخ چند هزار ساله و بافت سنتی که تا حدودی قسمتی از آن حفظ شده است با ثبت جهانی خود روی خوشی را به اصحاب فرهنگ و هنر نشان داد.
وی ادامه داد: ثبت جهانی یزد علاوه برفضای سنتی و تاریخی استان که می تواند برای تولیدات هنری مانند فیلم ها و سریال های تاریخی مورد استفاده قرار گیرد، بررسی و تحقیق درباره جریان تاریخی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی استان هم هم می تواند دستمایه بسیاری از فعالیت های فرهنگی و هنری قرار گیرد تا از این طریق کهن شهر یزدبهتر و بیشتر به جهانیان معرفی شود.
غیاثی ندوشن تاکید کرد: به طور حتم وظیفه همه دستگاههای اجرایی است تا با استفاده از توانمندی میراث فرهنگی و آثار تاریخی یزد در تولید برنامه های فرهنگی و هنری از هنرمندان حمایت جدی داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اظهار کرد: باید اصالت و فرهنگ غنی کهن شهر یزد یش از پیش به جهانیان معرفی شود.
در چهل ‌و ‌یکمین نشست کمیته میراث ‌جهانی روز یکشنبه 18 تیرماه شهر تاریخی یزد به عنوان نخستین شهر زنده ایران با اجماع 21 عضو کمیته این نشست جهانی در فهرست میراث‌ جهانی یونسکو ثبت شد.
استان یزد یکهزار و 600 اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و 600 بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.
در طرح پنج ساله از سالجاری تا سال 1400 برنامه های متنوع برای توسعه استان یزد در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تدارک دیده شده است.
یزد در کنار استانهای فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.
7532/ 6197 تنظیم کننده: سعید صادقی مقدم**انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.