به گزارش ایرنا احمد ترحمی روز دوشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد از کاهش 50 درصدی قاچاق کالا و ارز در سطح کشور در دولت یازدهم خبر داد.
وی به برنامه های دولت تدبیر و امید در مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و افزود: ارزش حجم قاچاق کالا در کشور در آغاز به کار دولت یازدهم 25 میلیارد دلار بوده که این رقم در سال 95 به 12 میلیارد دلار کاهش‌یافته که این میزان کاهش در سطح بازار محسوس است.
وی ادامه داد: تسهیل تجارت فرامرزی و مرزی، اصلاح روندهای واردات و صادرات کالا ، اجرای سامانه‌های الکترونیکی موضوع مواد پنج و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اصلاح فرایندها و نصب دستگاه‌های جدید ایکس ری در پیشگیری و کاهش قاچاق و ارزش نقش بسزایی داشته است.
وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و فعالیت های اطلاع رسانی در کاهش قاچاق کالا و ارز گفت: برنامه مشارکت تشکل‌ها و سازمان‌های مختلف مردم‌ نهاد در اصل محور و شاکله فرهنگ‌سازی و اقناع مردم پیرامون حمایت از تولید ملی و عدم مصرف کالای قاچاق را تشکیل می‌دهد.
این مسئول به بیان سهم استان در موفقیت های بدست آمده اشاره و تصریح کرد: تمرکز در سه مرحله تشدید مبارزه در مبادی ورودی و گلوگاه‌های مستقر در سطح استان، کنترل انبارها و مراکز نگهداری کالا و کنترل سطح عرضه از مهمترین اقدام های پیشگیرانه و کنترلی است که حاصل تشریک‌مساعی تمام دستگاه‌های دخیل در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
ترحمی ضمن قدردانی از همکاری مردم و مسئولان و همچنین عملکرد مثبت نیروهای اطلاعاتی و انتظامی گفت: باید مردم همچنان به حمایت از کالای باکیفیت ایرانی و عدم مصرف کالای قاچاق همکاری کنند.
وی در ادامه به آمار کشفیات نیروی انتظامی استان در سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: در سال 1393 تعداد پرونده کشف کالای قاچاق در یزد یک هزار و 96 مورد بوده که ارزش ریالی کالای کشف شده آن افزون بر 260میلیارد ریال می باشد.
وی افزود: در سال 94 ، یک هزار و 15 پرونده کشف با ارزش ریالی 397 میلیارد ریال و در سال 95 نیز یک هزار و 211 پرونده به ارزش ریالی 875 میلیارد ریال کشف شد.
ترحمی گفت: در سه ماهه امسال 280 پرونده در خصوص کالای قاچاق و ارز در استان تشکیل شده که ارزش ریالی آن افزون بر 368 میلیارد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال 95 از لحاظ ارزش ریالی 68 درصد رشد نشان می دهد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد تاکید کرد: موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مسائل مهمی است که همه مردم و مسئولان در بخش های مختلف باید همچنان همکاری جدی داشته باشند .
ترحمی گفت: یکی از الزامات برنامه اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور است که تاکنون گام های خوبی برداشته شده و باید همچنا با قوت تداوم یابد.
در این بازدید رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد به بیان نقش این رسانه فراگیر و همچنین برنامه ها و آمادگی آن برای انعکاس اخبار و برنامه های کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مطالبی ارائه داد.
محورهای ارتباطی استان یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور و موقعیت این استان در کانون کریدور شمال - جنوب کشور باعث شده تا راه های این استان مورد سوء استفاده برای انتقال کالای قاچاق قرار گیرد.
7536/ 6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده ** انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.