اسلام افشون روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جشن گلریزان امسال با همکاری مردم ، مسئولان و خیران در یزد و تمام مناطق و شهرستان های تابعه استان برگزار شد.
وی ادامه داد: شهرستان ابرکوه با سه میلیارد و 270 میلیون ریال بیشترین و سه شهرستان خاتم ، میبد و تفت هر کدام با 500 میلیون ریال کمترین میزان کمک در جشن گلریزان داشته اند.
مدیرعامل ستاد دیه استان یزد اظهار داشت: در جشن گلریزان در شهر یزد مردم و خیران دو میلیارد و 780 میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کردند.
افشون گفت: جمع آوری کمک های مردمی برای آزادی زندانیان فقط در قالب برگزاری جشن گلریزان نیست و همگان می توانند در طول سال با ستاد دیه همکاری داشته باشند.
استان یزد دارای 163 زندانی جرائم غیر عمد است که برای آزادی آنها به افزون بر 250 میلیارد ریال نیاز است.
***
به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری یزد ،معاون فرهنگی دادگستری استان یزد گفت: ثبت افزون بر هشت هزار ازدواج در سال گذشته در این استان آمار خوبی نیست و باید برای گسترش آن اقدام های بهتری بعمل آید
محمد رضا عرشیان افزود: متولیان فرهنگی و دستگاه های مسئول در امر ازدواج باید با برنامه ریزی دقیق تری برای گسترش آن اقدام کنند.
وی ادامه داد: در سال گذشته یک هزار و 480 مورد طلاق در یزد اتفاق افتاده است که حتی یک طلاق هم برای استان دارالعباده یزد زیاد محسوب می شود.
این مسئول ، میزان ازدواج را با تناسب جمعیت یزد نسبت به سایر استان ها بسیار کم ارزیابی کرد و گفت: کاهش آمار ازدواج ، افزایش سن ازدواج و پاره ای از معضلات اجتماعی را به دنبال دارد که انتظار است در این زمینه اقدامات و برنامه هایی در دستور کار قرار گیرد.
عرشیان ، برگزاری دوره مهارت های زندگی از سوی زوجین جوان را ضروری دانست و گفت : بسیاری از طلاق ها و از هم پاشیدگی زندگی در زوجین ناشی از عدم فراگیری مهارت های زندگی است که زوجین بدون شناخت از روحیات و مشی های جنس مخالف وارد یک زندگی مشترک می شوند.
وی افزود: روند افزایش طلاق در استان یزد کنترل شده و جزء استان هایی هستیم که توانستیم این معضل اجتماعی را تا حدودی کنترل نماییم .
***
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: 148 تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان یزد خریداری شده است و به کارخانه روغن کشی ارسال شده است.
محمد علی حاتمی زاده روز عصر شنبه در حاشیه بازدید از مزارع شهرستان ابرکوه اظهار کرد: در مجموع 200 تن محصول کلزا از مزارع استان یزد تولید شده است که باقیمت تضمینی از کشاورزان خریداری می شود.
وی بابیان اینکه محصول خریداری شده کلزا به کارخانجات روغن کشی استان های همجوار ارسال می شود افزود: نرخ تضمینی دانه روغنی کلزا هرکیلو گرم 27هزارو830 ریال است .
حاتمی زاده ادامه داد: در سال زراعی جاری 250 هکتار از زمین های کشاورزی استان یزد به کاشت این محصول اختصاص یافته است و تولید آن بیش از 50 درصد به خاطر سرمازدگی و همچنین وزش بادهای گرم اردیبهشت ماه دچار خسارت شده است .
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خاطرنشان کرد: در اجرای تحقق اقتصاد مقاومتی و طرح ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی توسعه کاشت این محصول با همت کشاورزان هرسال توسعه خواهد یافت.
کارگر ابرکویی
***
در نشستی درخصوص توزیع سبد غذایی بنیاد علوی به زنان باردار نیازمند روستایی در دفتر مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردکان با حضور مدیر شبکه، کارشناسان واحدهای تغذیه، بهداشت خانواده، بهورزی، مامایی و مدیر عامل شرکت تعاونی مصرف کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردکان برگزار شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردکان درخصوص چرایی آغاز طرح و چگونگی انجام آن و نیز ' نحوه توزیع سبد غذایی بنیاد علوی به زنان باردار نیازمند روستایی شهرستان اردکان' توضیحاتی داد.
سید محمد پورهاشمی گفت: با توجه به اینکه ' توزیع سبد غذایی بنیاد علوی به زنان باردار نیازمند' ادامه خواهد داشت، لازم است ماماهای مراکز روستایی و بهورزان پیگیری دقیق بهبود وضعیت تغذیه ای دریافت کنندگان سبد غذایی و معرفی نیازمندان واقعی دیگر را به واحد تغذیه ستاد مد نظر داشته باشند.
مژگان دشتی
***
فرمانده انتظامی شهرستان اردکان گفت: ماموران ایستگاه بازرسی این فرماندهی در راستای مبارزه با قاچاقچیان موادمخدر، هنگام بازرسی خودروهای عبوری در محور اصلی شهرستان به مسافر اتوبوس مسیر زاهدان تهران مشکوک شدند.
سرهنگ سیدرضاصادقیان افزود: ماموران در بازرسی فنی و تخصصی به عمل آمده از وسایل متهم سه کیلو و 850 گرم هروئین را کشف کردند.
وی خاطرنشان کرد: یک نفر قاچاقچی در عملیات ماموران پلیس این شهرستان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.
مژگان دشتی
***
نماینده مردم اردکان در مراسم آغاز ساخت مرکز خدمات جامع سلامت احمدآباد با تاکید بر ارائه و بهبود خدمات بهداشتی و درمانی و ایجاد و توسعه زیرساخت ها گفت: چشم انداز حوزه سلامت باید بر محوریت بهداشت استوار گردد که در سال های اخیر با سمت گیری دولت و تدوین سیاست های کلی و کلان ابلاغ شده، این مهم در حال تحقق است.
محمدرضا تابش ادامه داد: سمت گیری برنامه ششم نیز تقدم بهداشت بر درمان را تصریح می کند که با استفاده از دو طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در پی دستیابی به این هدف است.
سید محمد پورهاشمی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردکانهم طرح تحول حوزه سلامت را از دستاوردهای مهم دولت دانست.
فرماندار اردکان نیز در این رابطه ضمن تشکر از خیرین شهرستان و مسئولین به واسطه جلب خیرین در حوزه بهداشت و درمان، از تلاش های صورت گرفته در راستای ارتقاء سلامت مردم قدردانی نمود.
این مرکز با زیر بنای 800 متر مربع در زمینی به مساحت 1200 متر مربع ظرف مدت یک سال احداث خواهد شد.
7536/ 6197 مژگان دشتی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.