به گزارش ایرنا؛ سرهنگ دوم پاسدار حسین آزادی نژاد با تبریک ایام ماه مهمانی خدا به فضیلت ها و برکات این ماه اشاره کرد و با اشاره به اهمیت و جایگاه مساجد درتضعیف هجمه های فرهنگی دشمنان بر لزوم حضور بسیجیان در مساجد و پر رونق شدن نمازهای جماعت تاکید کرد .
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خاتم خاطر نشان کرد:مساجد سنگرهای اعتقادی و ایمانی در برابر هجمه های دشمنان هستند و مساجد همیشه پایگاهی جهت تجهیز نیروی اعتقاد و ایمان در بین نوجوانان و جوانان است.
همزمان با ماه مبارک رمضان همایش ائمه جماعات دهستان چاهک از توابع شهرستان خاتم برگزار شد .
***
نمایشگاه علوم قرآنی بمناسبت ماه مبارک رمضان با ٥٠ درصد تخفیف در شهر هرات مرکز شهرستان خاتم گشایش یافت.
این نمایشگاه که با حضور امام جمعه،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از مسئولین به مدت ١٠ روز دایراست.
در این نمایشگاه بیش از ٦٠٠ عنوان کتاب و در قالب 5 هزار جلد انواع کتب قرآنی ،دینی ،مذهبی ،علمی و آموزشی و با همکاری کانون فرهنگی مسجد جامع هرات در خیابان امام (ره) روبروی مسجد جامع هرات در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
***
برگزاری نمایشگاه علوم قرآنی با عنوان ˈنخلستان مهر ˈ در مروست
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست ازگشایش یافتن نمایشگاه علوم قرآنی با عنوان ˈنخلستان مهر ˈ به مناسبت ماه مبارک رمضان و روزجهانی قدس، در شهر مروست خبر داد .
اکبر رنجبربا اعلام این خبر اظهار داشت : در این نمایشگاه 400عنوان کتاب با 3500جلد در زمینه های مختلف مذهبی و دینی ، فرهنگی ، تاریخی ، ادبیات و ادعیه به نمایش گذاشته شده است .
وی گفت: در قسمت دیگری از این نمایشگاه ،200 نرم افزارمختلف قرآنی و فرهنگی عرضه شده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست افزود : کتب این نمایشگاه با تخفیف 20تا 50 درصد به فروش می رسد .
به گفته وی این نمایشگاه تا عید سعید فطرجهت بازدید و خرید علاقمندان ، جنب بانک رفاه کارگران مروست دایرمی باشد .
خاتم در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7534/ خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار
irnayazdd@
***
معاون فرماندار خاتم گفت: در راستای پیشرفت فرهنگ کتابخوانی،مطالعه و سطح علمی شهرستان باید کلیه ی زیر ساخت های فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا؛ محمد محمودی روز یکشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان به نقش کتاب و کتابخوانی در پیشرفت جامعه تاکید و اظهار داشت:جهت پیشرفت فرهنگ کتابخوانی ،مطالعه و سطح علمی شهرستان باید کلیه ی زیر ساخت ها، افزایش منابع و امکانات را بالا برد زیرا این موارد باعث پیشرفت سرانه ی مطالعه و ایجاد فرهنگ کتابخوانی در جامعه می شود.
وی همچنین به اهمیت کتاب و کتابخوانی و فرهنگ سازی آن در بین کودکان و نوجوانان اشاره و تاکید کرد: فرهنگ کتابخوانی در جامعه کمرنگ شده است و باید این فرهنگ ضمن اینکه در بین کودکان نهادینه می شود موجب ارنقاء سطح علمی مرد نیز شود.
در ادامه علی اسلامی سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خاتم به تشریح عملکرد فعالیت های کتابخانه های عمومی در سال 95 و سه ماهه اول سال 96 در جمع اعضای انجمن پرداخت.
علی اسلامی ضمن تشکر از همکاری شهرداری در پرداخت نیم درصد کتابخانه ها، از برگزاری هفتمین «جشنواره کتابخوان رضوی» در سال جاری خبر داد.
وی مهلت شرکت در جشنواره کتابخوان رضوی را تا ابتدای تیرماه 96 عنوان و خاطرنشان کرد : نفرات برگزیده جشنواره در ایام میلاد باسعادت حضرت رضا(ع) و دهه کرامت مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
کتابخانه های عمومی خاتم بیش از 6 هزار عضو و همچنین 4 بخش کودک دارد.
این شهرستان با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7534/ خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار
irnayazdd@
***
رئیس ورزش و جوانان بافق گفت:با پیگیری های صورت گرفته با فدراسیون والیبال تیم والیبال ساحلی فولاد این شهرستان برای شرکت در مسابقات لیگ برتر ساحلی با تیمی کاملا بومی اعلام آمادگی کرد.
رضا نارگانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن قدردانی از حمایت های مدیرعامل مجتمع صنعتی معدنی فولاد بافق اظهار داشت : مطمئن باشید با پشتیبانی این عزیزان شاهد رشد و بالندگی ورزش والیبال ساحلی این شهرستان در میادین کشوری و حتی بین المللی در آینده ای نزدیک خواهیم بود.
رئیس ورزش و جوانان بافق با بیان اینکه برای روند رو به رشد ورزش این شهرستان نیازمند مساعدت و حمایت بخش خصوصی هستیم عنوان کرد : شهرستان بافق از پتانسیل بالایی در رشته های مختلف ورزشی برخوردار است و قطعا با حضور بخش خصوصی و حمایت مالی قهرمانان و تیم های ورزشی شهرستان می‌تواند نام بافق را در میادین مختلف ورزشی پر آوازه کنند.
بافق دارای 36 هیات ورزشی است که 19 هیات فعال و بقیه غیرفعال یا از فعالیت کمتری برخوردارند.
بافق با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543 خبرنگار : اصغرعسکری** انتشار:
irnayazdd
***
رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه گفت: هم اکنون 14 رشته در حوزه صنایع دستی این شهرستان فعال است.
عباس قدیریان روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: گیوه دوزی ، چنته بافی ، قفل سازی ، نمد مالی ، قالی بافی ، تراش سنگ های قیمتی ، گلیم بافی ، منبت کاری ، معرق روی چوب ، خراطی و حجم سازی روی چوب، نقاشی روی شیشه ، نقاشی روی پارچه از صنایع تاریخی و قدیمی ابرکوه هستند .
وی افزود : سه رشته صنایع دستی این شهرستان شامل گیوه دوزی ، چنته بافی و قفل سازی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .
قدیریان ادامه داد: صنایع دستی یکی از نمادهای عینی اقتصاد مقاومتی است و تولیدات صنایع دستی در تولید ، اشتغال پایدار و رونق اقتصادی نقش تاثیر گذاری دارد.
این مسئول بابیان اینکه 50 نفر در این شهرستان در حوزه صنایع دستی مشغول فعالیت هستند افزود : باهدف آشنایی بیشتر شهروندان ، مسافران و گردشگران از سایر نقاط کشور، با صنایع دستی، و سوغات محلی شهرستان ابرکوه در ایام نوروز بازارچه درمجاورت سرو دایر شد.
رییس میراث فرهنگی ابرکوه بابیان اینکه تعداد 5 کارگاه‌ فعال در ابرکوه دایر است و زمینه اشتغال 30 نفر به طور مستقیم ایجاد شده است تاکیدکرد: توسعه صنایع دستی ابرکوه یکی از راهکارهای توسعه و تحقق اقتصاد مقاومتی دراین شهرستان است.
قدیریان تصریح کرد: بیش از200خانوار نفر در این شهرستان در حوزه قالی بافی ، جاجیم بافی، گلیم بافی فعالیت دارند و سالانه بیش از هزار تخته از این صنایع دستی توسط هنرمندان شهرستان ابرکوه تولید و روانه بازار می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: نمایشگاه دایمی صنایع دستی و موزه مردم شناسی در محل خانه معروف تاریخی 200ساله صولت ابرکوه از بناهای مربوط به دوران قاجار در محله نظامیه واقع شده است برپا است.
وی همچنین تاکید کرد: ابرکوه علاوه بر فعالیت در حوزه صنایع دستی ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری دارد که در صورت تقویت زیر ساخت های شهر تاریخی و زیبای ابرکوه، این شهر به یکی از قطب های مهم گردشگری کشور تبدیل می شود.
قدیریان افزود: ابرکوه به عنوان یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور بوده و دارای بیش از 400 اثرتاریخی ، هفت اثر ناملموس، سه اثر طبیعی ، دو موزه شامل موزه مردم شناسی (خانه صولت) و موزه عبرت (خانه حسینیان) است که تا کنون تعداد 128 اثرآن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .
وی گفت: سه اثر طبیعی، مسجد بیرون منزلگاه امام رضا (ع)، خانه آقازاده ابرکوه، بیوت قدیمی ، قلعه های تاریخی، مسجد جامع ، گنبد عالی و درخت سرو چهار هزار و پانصد ساله و بافت 162 هکتاری تاریخی از آثار تاریخی شاخص این شهرستان بشمار می رود.
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
7540/ / خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار:
***
مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت: سالانه افزون بر 40 هزار تن انواع محصولات باغی و زراعی توسط کشاورزان این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
کامیار رسولی روز یکشنبه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان 30 هزار تن آن را محصولات باغی و بقیه را محصولات زارعی تشکیل می‌دهد که عمده این تولیدات به یزد و برخی استان‌های همجوار ارسال می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین توسط دامداران سختکوش مهریز سالانه افزون بر 80 هزار تن تولیدات دامی و طیور بدست می‌آید و در این شهرستان افزون بر 6 هزار و 250 کلنی زنبوز عسل نیز وجود دارد.
این مسئول اظهار داشت: سطح گشت‌های گلخانه‌ای شهرستان هشت هزار هکتار است که از این میزان بیش از پنج هزار هکتار آن زیر پوشش آبیاری تحت فشار و قطره ای است.
رسولی گفت: سالانه حدود 75 تن آبزیان در تولید می شود که ضمن مصرف داخلی مردم شهرستان بخش عمده آن نیز روانه بازار مصرف در سایر مناطق می شود.
مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت: مهمترین مشکل در بخش کشاورزی مهریز شامل تداوم خشکسالی ، کاهش آبدهی قنوات در شهر و بخصوص مناطق روستای در بخش مرکزی است.
رسولی گفت: مهریز دارای حدود 400 قنات و رشته قنات است که بخاطر خشکسالی افزون بر نیمی از آنها دچار کاهش آبدهی شدید شده و همین امر موجب افت برداشت محصول و کیفیت آنها گردیده است.
وی تعداد بهره برداران بخش کشاورزی مهریز را حدود 12 هزار نفر ذکر کرد و همچنین سطح اراضی کشاورزی این شهرستان را افزون بر 17 هزار هکتار ذکر کرد.
هفته جهاد کشاورزی از 27 خردادماه آغاز می شود.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری یزد واقع شده است.
7536/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار
irnayazdd@
***
شمشیرباز یزدی در مسابقات قهرمانی آسیا و اسلحه سابر به جمع هشت نفر برتر این رقابت ها صعود کرد.
به گزارش عصر روز شنبه روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان یزد ، درادامه مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا ، محمد فتوحی به همراه مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و محمد رهبری به عنوان نمایندگان ایران در بخش سابر آقایان به مصاف حریفان خود رفتند.
محمد فتوحی با پنج پیروزی و یک باخت به جدول اصلی مسابقات راه یافت و به دلیل پیروزی های درخشان خود در جدول مقدماتی در جدول 64 نفر با قرعه استراحت رو به رو شد.
در جدول 32 نفر مسابقات ، محمد فتوحی برابر شمشیرباز قزاقستانی پیروز شد و در جمع 16 نفر برتر قرار گرفت که در این مرحله نیز شمشیربازی از ویتنام را از پیش رو برداشت و به جمع هشت شمشیرباز برتر قرار گرفت که در این مرحله باید به مصاف علی پاکدامن دیگر شمشیرباز ایرانی برود.
برنده دیدار فتوحی و پاکدامن ضمن قطعی شدن مدال برنزشان برای فینالیست شدن باید به مصاف شمشیرباز کره ای قهرمان جهان بروند.
رقابت های شمشیربازی قهرمانی آسیا از 25 خرداد ماه در کشور هنگ کنگ آغاز شده و به مدت پنج روز پیگیری می شود.
تیم ملی شمشیربازی ایران با 19 شمشیرباز در سه اسلحه اپه، فلوره و سابر در این رقابت ها شرکت دارد.
7536/ تنظیم کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار
irnayazdd@
***
رییس جمعیت هلال احمر اردکان از تهیه و توزیع 520 سبد کالا بین قشرهای نیازمند این شهرستان در قالب طرح همای رحمت خبر داد.
جواد کمال آبادی روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: طرح ملی همای رحمت همزمان با سراسر کشور در اردکان به اجرا درآمد.
وی اضافه کرد: در این طرح که همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان و با رویکرد تهیه و توزیع بسته‌های غذایی بین اقشار محروم انجام می شود داوطلبان خیر و نیکوکار هلال احمر مشارکت فعال دارند.
این مسئول با بیان اینکه واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر اردکان در همین راستا تاکنون نسبت به تهیه, بسته بندی و توزیع 520 سبد کالا اقدام نموده است تصریح کرد: ارزش ریالی سبدهای توزیعی بالغ بر پانصد میلیون ریال می باشد.
کمال آبادی اظهار کرد: جامعه هدف این طرح، خانواده بیماران صعب العلاج، ایتام، زنان سرپرست خانوار، معلولین، سالمندان و از کار افتادگان هستند.
وی گفت: برنج، قند، چای، حبوبات، گوشت، ماکارونی، سویا و رب گوجه از جمله اقلام تهیه شده در سبدهای کالایی می باشد که توسط خیرین و داوطلبان هلال احمر اردکان تامین و توزیع می گردد.
طرح همای رحمت با هدف ترویج ارزش‌های انسان‌دوستانه با تاسی از تعالیم الهی با حفظ کرامت انسانی نیازمندان اجرا می شود.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.