تیمی که هم اکنون بعنوان تیم ملی فوتبال ایران در این رقابتها حضور دارد بحق بهترین تیم تاریخ فوتبال کشور است و نحوه رسیدنش به دور نهایی جام جهانی نیز بی نظیر و عالی بوده است.
این برای نخستین بار است که بدون 'اماها و اگرها' و مقتدرانه به جام جهانی صعود می کنیم و حریفان را با فاصله زیاد جا می گذاریم.
کیفیت بازی تیم ملی فوتبال و شاگردان 'کارلوس کی روش' همه را به وجد آورده و تیمی فراتر از قاره کهن از خود نشان داده است.
تیمی یک دست و با کیفیت و منظم که تاکنون نظیرش را در فوتبال ملی کشور نداشته ایم، تیمی که سالهاست در آسیا آقایی می کند و هماوردی ندارد.
جدا از حضور بازیکنان جوان ، با انگیزه، تکنیکی و بازیکنانی که در خارج از کشور توپ می زنند نباید از نقش کادر فنی این تیم بویژه نقش بسیار تاثیر گزار 'کی روش' مربی همه فن حریف و پرتغالی هم چشم پوشی کرد.
خیلی ها معتقدند که کی روش زود عصبانی می شود و بر زبان می آورد آنچه نباید بیاورد و اینکه زود تصمیم گیری می کند و زبان تندی دارد اما مهم این است که این مربی 'کار بلد' و با هوش توانست تیمی یک دست و با کیفیت مهیا کند که نام آن لرزه بر اندام حریفان اسیایی بیاندازد و حالا داعیه ای فراتر از اسیا دارد.
نباید از نقش موثر کی روش در موفقیت این تیم به سادگی گذشت، باید عامل اصلی موفقیت تیم ملی فوتبال ایران را تفکرات این مربی و تاکتیک هایی دانست که وی در زمین به خوبی پیاده کرد و جای حرفی باقی نگذاشت.
علاوه بر آن این مربی بارها و بارها مثل یک ایرانی متعصب، در مقابل رجز خوانی حریفان ایستاد و از حیثیت فوتبال ایران دفاع کرد که نمونه آن را در بازی های گذشته در برابر کره جنوبی دیدیم.
در تیم کی روش از بازیکن سالاری خبری نیست، نظم و انضباط، حرف اول را می زند و کی روش تنها تصمیم گیرنده نکات فنی تیم است بر خلاف سال های دور و نزدیک که حرفهایی از نقش فلان فرد در چینش بازیکنان تیم ملی و یا انتخاب همه بازیکنان از سرخابی ها یا مسائل دیگر به گوش می رسید.
اغلب کسانی که از کی روش انتقاد می کنند پیش از این یا سرمربی تیم ملی بوده اند یا مربی، یا در کادر فنی و یا در فدراسیون فوتبال صاحب پست و مقام بوده اند و از این روز اگر توانایی آن را داشتند در همان زمان تیم را به موفقیت می رساندند اما نشد آنچه باید میشد.
مخلص کلام اینکه اختلافها و انتقادهای تند و بی ثمر را کنار بگذاریم، به فکر روسیه و موفقیت تیم ملی در آن رقابتها باشیم، کی روش را حمایت و یاری کنیم و برای موفقیت تیم ملی همه دست به دست هم دهیم.
کی روش طی این سالها ثابت کرده که یک مربی باهوش و کاربلد و با کلاس در سطح جهانی است و آنچه از آن بعنوان فوتبال روز دنیا نام برده می شود در کیسه این مربی چشم آبی وجود دارد.
مسوولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال هم از هم اکنون تمام آنچه را کی روش طلب می کند برای او مهیا کنند تا تیم ملی در رقابتهای روسیه نیز همگان را غافلگیر کند و برای ایران و مردمش افتخار کسب کند.
6197 تهیه و انتشار: محمد حسین فلاح تفتی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.