به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این دانشگاه، مراسم تجلیل از اساتید، کارکنان و مسئولان، همراه با ارزیابی عملکرد و ارائه گزارش آن در این واحد دانشگاهی برگزار شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت در این مراسم به بیان دلایل و عوامل انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت به عنوان واحد برتر پنجمین جشنواره فرهیختگان کشور در جمع بیش از 450 واحد دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور پرداخت.
جلیل جواهری به برخی از افتخارات کسب شده این واحد دانشگاهی اشاره کرد و اظهار داشت: کسب عنوان رئیس برتر در سال 1390در جمع کلیه واحدهای کشوری که فقط چهار نفر از ابتدای تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون به این عنوان مفتخر شده اند،کسب عنوان واحد فناور برتر در سال 1394،تولید محصولات تجاری برتر در سطح کشور توسط شرکت دانش بنیان تاسیس دانشگاه در سال 1395 و در سال جاری کسب عنوان واحد دانشگاهی برتر در سال 1396 از جمله این افتخارات است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت راه اندازی مرکز تحقیقات سازه و زلزله این دانشگاه در کشور را کم نظیر دانست و افزود: ما جزو 2 یا سه دانشگاه محدود در کشور هستیم که چنین مرکزی را تاسیس نموده ایم و به امید خداوند فاز 2و3 این مرکز نیز در 6 ماه ابتدای امسال به بهره برداری خواهد رسید.
جواهری این مرکز تحقیقاتی را ویژه دانشجویان دکتری و محققان بیرون از دانشگاه دانست که برای پروژه های تحقیقاتی و پایان نامه کاربرد فراوانی دارد و باعث رشد و توسعه علمی و پژوهشی این واحد شده است.
وی انجام طرح های پژوهشی برون دانشگاهی در طی سالهای اخیر و از جمله انعقاد چند قرارداد از ابتدای سال جاری به ارزش 200میلیون تومان با موسسسات خارج از دانشگاه برای انجام طرح های پژوهشی که توسط اساتید ودانشجویان دکتری این دانشگاه انجام می شود را ازجمله معیارهای ارزشمند و امتیازآوری دانست که منجر به کسب این عنوان برای دانشگاه شده است.
جواهری گفت: رصد خانه تفت با داشتن بزرگترین تلسکوپ ایران، افتخار دیگری برای استان یزد است که علاوه بر برآوردن نیازهای تحقیقاتی دانشجویان و محققان در رشته های نجوم و کیهان شناسی، فرصت تصویب رشته هایی را مانند فیزیک نجوم و کیهان شناسی به وجود آورده است.
وی همچنین تاسیس دو شرکت دانش بنیان دانشگاه را از عواملی دانست که بتوانیم تولید علمی را به محصولات تجاری شده تبدیل کرده و کسب درآمد کنیم.
جواهری با اشاره به اینکه در کشور تحقیقات بنیادین کمتر خریدار دارد و زمانی یک تحقیق موثر واقع می شود که خریدار داشته باشد، از فعالیت های موفق شرکت توسعه علم در بحثهای عمرانی و شرکت سافا در حوزه فناوری اطلاعات گفت و بیان نمود: در حوزه فناوری اطلاعات جهش خوبی را از نیمسال دوم 1395 شروع کرده ایم و با تولید 3 محصول مهم در بخش نرم افزاری که ویژه شهرداریها یست گام مهمی را برای کسب درآمد در این بخش برداشته ایم.
جواهری با بیان افت شدید کسب درآمدشهریه ای، کسب درآمد از راههای غیر شهریه ای را از سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی در طی سالهای اخیر دانست و دانشگاه آزاد تفت را به عنوان اولین دانشگاههایی دانست که به این مساله با تاسیس اولین شرکت بنیان دانشگاه آزاد نگاهی اساسی کرد.
وی در ادامه از تکلیف سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برای کسب 22درصد از درآمدها از درآمدهای غیر شهریه ای در سال جاری و 36 درصد طی سه سال آینده خبر داد و از برنامه های این دانشگاه در توسعه گردشگری علمی و انعقاد قرارداد با آموزش و پرورش کل استان یزد در بخش رصدخانه برای گسترش علم نجوم در مدارس استان برای دانش آموزان و اعزام علمی کلیه دبیران استان تا سال1396 در بخش دانش افزایی علم نجوم خبر داد.
امام جمعه تفت هم در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از کسب عنوان واحد دانشگاهی برتر توسط این دانشگاه گفت: این باعث افتخار شهرستان است که دانشگاه آزاد اسلامی در بین جمع زیادی از واحد های دانشگاهی موفق به کسب چنین عنوانی شده و این امر جز تلاش و کوشش مسئولین و دست اندرکاران چنین مجموعه ای نمی باشد.
حجت الاسلام ابوالقاسم غفوری با تبریک به رئیس دانشگاه، معاونین، اساتید،کارکنان و دانشجویان، کسب این عنوان را نشانه لیاقت و زحمات مدیران این دانشگاه در زمینه های علمی و پژوهشی برشمرد.
وی با بیان روایاتی از امام حسن مجتبی، ایشان را اسوه و اسطوره ای از اخلاق نیکو معرفی کرد.
وی با بیان اینکه امام دوم شیعیان جهان شبیه ترین افراد به پیامبر اسلام بودند افزود: خداوند از پیامبر اسلام به عنوان خلق عظیم یاد کرده است که امام حسن نیز همین اخلاق نیکو را داشتند که باعث روی آوردن همه افراد به ایشان شده بود.
در ادامه مراسم مسعود شریعتی مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد با اهدا لوح از زحمات آقای جواهری در زمینه توسعه علمی از جمله علوم تربیت بدنی و ورزشی تقدیر و تشکر نمود.
اجرای گروه تواشیح و ضیافت افطار از برنامه های دیگر این مراسم بود، این مراسم با حضور شماری از مسئولان ادارات استان یزد و شهرستان تفت، امام جمعه تفت، فرماندار، جمعی از مدیران و مشاوران مدارس استان،اساتید و کارکنان دانشگاه به همراه خانواده آنها در دانشگاه آزاد اسلامی تفت برگزار شد.
6197 تهیه و انتشار: محمد حسین فلاح تفتی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.