مهدی غیب الهی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه کار برداشت گندم دراین شهرستان تا اواخر تیر ماه امسال ادامه خواهد داشت افزود: با این میزان سطح زیرکاشت و عملکرد تا چهار هزارو 300 کیلوگرم کشاورزان از ارضی سطح زیرکاشت این محصول بیش از 12هزار تن گندم تولید می کنند.
غیب الهی بابیان اینکه امسال کشاورزان برداشت گندم خود را بوسیله 15دستگاه کمباین غیربومی و 20 دستگاه دروگر برداشت می کنند ، ادامه داد: 13 اکیب های نظارت بربرداشت نیز بصورت مستمر برنحوه برداشت و میزان ریزش گندم کمباین ها درحین برداشت نظارت دارند.
این مسئول بابیان اینکه شش مرکزخرید شرکتهای تعاونی روستائی و بخش خصوصی دراین شهرستان به صورت تضمینی گندم را از کشاورزان از قرار هر کیلو گرم 10 هزارو300ریال خریداری می کند اضافه کرد: کشاورزان محصول گندم خود را با قیمت یاد شده تحویل مراکز خریددهند.
مدیرجهادکشاورزی شهرستان ابرکوه خاطرنشان کرد: بدلیل توزیع بذر مطلوب ،کشت به موقع و مبارزه با آفات سن گندم و علف های هرز میزان علاوه بر افزایش کیفیت محصول گندم ، پیش بینی می شود تولیدآن نسبت به سال گذشته 10درصد افزایش داشته باشد.
17هزار هکتار اراضی شهرستان ابرکوه به کاشت محصولات زراعی و باغی اختصاص اختصاص دارد.
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
7540/ 6197 خبرنگار: کارگر ابرقوئی **
**
مسئول هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان یزد گفت: دو نفر از شناگران نابینا و کم بینای این استان به اردوی تیم ملی ورزش های نابینایان و کم بینایان دعوت شدند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین دشتی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با تلاش های ورزشکاران کم بینا و نابینای استان به تازگی دو نفر از آنها به اردوی تیم ملی شنا دعوت شدند.
وی افزود: محمد شیخعلی شاهی و ابوالفضل قاسمی دو ورزشکار نابینا و کم بینا با درخشش در استان یزد به اردوی تیم ملی راه پیدا کردند.
این مسئول خاطرنشان کرد: پیش از این نیز دو نفر از گلبالیست های هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان یزد به اردوی تیم ملی در فروردین و اردیبهشت 96 دعوت شده بودند.
دشتی گفت: مربی شناگران دعوت شده به تیم ملی ، ابوالفضل باغستانی است که تلاش های خوبی برای این ورزشکاران داشته تا بتوانند به اردوی تیم ملی راه پیدا کنند.
200 ورزشکار نابینا و کم بینای استان یزد در 15 رشته در طول سال فعالیت می کنند.
استان یزد 47 هیات ورزشی و 60هزار ورزشکار دارد که زیر پوشش بیمه هستند.
7536/ 6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار : فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.