به گزارش خبرنگار ایرنا، معصومه ابتکار شامگاه چهارشنبه در بازدید از مناطق حفاظت شده شهرستان مهریز و در جمع مسئولان و محیط بانان این شهرستان افزود: دولت یازدهم با رویکرد محیط زیستی همواره حامی مداخله و جلب مشارکت های بهش خصوصی در مدیریت تنوع زیستی کشور است.
وی ادامه داد: تاکنون در این خصوص گام های خوبی با همکاری علاقمندان و بخش خصوصی در مناطق مختلف کشور برداشته شده که نمونه های بارز و موفق آن در استان یزد است .
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: اجرای طرح مدیریت جوامع زیست محیطی که در ایران انجام گرفته، می تواند الگویی برای سایر کشورها باشد .
ابتکار گفت: از برنامه های مهم و مورد تاکید دولت یازدهم افزایش قرق های اختصاصی و جلب مشارکت مردم در آن است که نقش مهمی در امور گردشگری، ایجاد اشتغال و رونق مناطق مختلف دارد.
در این بازدید که استاندار یزد و جمعی از مدیران اجرایی استان و مهریز حضور داشتند رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان مهریز گزارشی از قرق ها و مناطق حفاظت شده این شهرستان ارائه داد.
همچنین تعدادی از محیط بانان به طرح نظرات و مشکلات خود پرداختند و برخی فعالان حفظ محیط زیست شهرستان نیز تجلیل شدند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سفر به مهریز از باغ آهو در روستای سریزد این شهرستان دیدن و از فعالیت های انجام گرفته توسط بخش خصوص قدردانی کرد.
منطقه حفاظت شده کالمند و بهادران شهرستان مهریز به وسعت 229 هزار هکتار دارای افزون بر پنج هزار گونه های نادر گیاهی و جانوری است.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7536/ 6014/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: کاظم شاملو
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.