به گزارش ایرنا معصومه ابتکار عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان یزد افزود: مردم ایران سالهای سخت دهه 60 را پشت سر گذاشته اند و اتفاقات امروز ما را به یاد آن روزها و ایستادگی و سرافرازی مردم ایران انداخت.
وی اظهار داشت: مردم ما تا آخر، پای آرمانهای امام و انقلاب ایستاده اند و این حرکات هیچ نگرانی به ما راه نمی دهد و با وحدت به پیش خواهیم رفت.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه به وضعیت محیط زیست کشور اشاره و گفت: مشکلات و بحران‌های زیست محیطی اگر به موقع ، دقیق و علمی چه در سطح محلی و چه منطقه‌ای مورد توجه قرار نگیرد با آسیب های زیادی روبرو خواهیم شد.
وی تصریح کرد: با این آسیب ها نه فقط در حوزه محیط زیست بلکه در سایر حوزه های دیگر چون اقتصاد، بهداشت و سرمایه اجتماعی نیز روبرو خواهیم شد.
وی دولت یازدهم و دوازدهم را دولت محیط زیست معرفی و اظهار کرد: مدیریت صحیح و پایدار منابع آب، توجه به تالاب ها، توجه به اقتصاد و مشاغل سبز، حذف عناصر آلوده ناشی از فعالیت های اقتصادی از اقدامات دولت یازدهم در عرصه محیط زیست است.
وی با بیان اینکه توسعه کشور باید همگام با محیط زیست باشد تصریح کرد: باید برنامه‌های توسعه‌ای متناسب با ظرفیت‌های زیست محیطی مناطق تدوین و اجرایی شوند.
معاون رییس جمهوری خاطر نشان کرد: توسعه نباید به قیمت نابودی آب، خاک، منابع طبیعی ، گونه های گیاهی و جانوری و محیط زیست باشد بلکه باید توسعه با محیط زیست سازگار باشد که یکی از راهکارهای اساسی در این زمینه آمایش سرزمین و شناخت ظرفیت های زیستی هر منطقه است.
وی با بیان اینکه اقتصاد سبز یکی از برنامه های اصلی دولت تدبیر و امید است گفت: اقتصاد سبز یعنی اقتصادی که با محیط زیست سازگار است و در آن الودگی و تخریب زیست محیطی وجود ندارد.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: مدیریت صحیح بازیافت و پسماند نقش مهمی در مدیریت ظرفیت‌های زیست محیطی دارد و هیچ منابعی نباید به هدر رود و باید با بازیافت آن را به چرخه طبیعت باز گرداند.
وی خاطر نشان کرد: نخاله های تخلیه شده در اطراف شهرها زیبنده نیست و حتما باید برای مدیریت نخاله و جلوگیری از تخلیه بی رویه نخاله در دشت ها برنامه ریزی جدی تری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه مسئله محیط زیست ، فرابخشی است گفت: تمام دستگاهها در این زمینه مسوولیت دارند و براساس رسالتی که برای آنها تعیین شده باید در این زمینه اقدامات گسترده انجام دهند.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه تک تک وزارتخانه ها باید کارنامه زیست محیطی خود را ارائه کنند افزود: تهیه کارنامه عملکردی، نقشه راه مناسبی برای دولت‌های بعدی است.
معاون رییس جمهوری تصریح کرد: فعالیت ها باید با حفاظت ذخایر طبیعت و تنوع طبیعی همراه باشد که بسیار ارزشمند است.
ابتکار به گردشگری طبیعی اشاره و گفت: قرق های اختصاصی زمینه ساز گردشگری طبیعی است ،امیدواریم بتوانیم با همکاری مسئولان زمینه سرمایه گذاری، فعالیت اقتصادی همراه با حفظ ذخائر طبیعت و ایجاد مشاغل سبز در کشور را فراهم کنیم.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست عصر امروز وارد استان یزد شد و ضمن افتتاح تصفیه خانه فاضلاب مشترک شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی یزد از قرق اختصاصی محیط زیست این استان نیز دیدن کرد.
2088/ 6197 خبرنگار: کبری دانشی ** انتشار: محمد حسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.