به گزارش خبرنگار ایرنا ، این آیین در فضایی معنوی با حضور تعدادی از فرهنگیان و دانش آموزان در دبستان دخترانه عصمتیه روستای خورمیز سفلی بخش مرکزی مهریز برگزار شد.
در این مراسم از فداکاری و سخت کوشی فاطمه نصیری که به صورت ویژه به تدریس دانش آموز سرطانی پایه چهارم خود همت گماشته است با لوح سپاس و شاخه گل تجلیل بعمل آمد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد گفت: تجلیل از فرهنگیان ، تکریم علم و عمل است و یک وظیفه بزرگ ملی و دینی است و باید همواره در طول سال انجام شود.
علی سرداری اردکانی افزود: فرهنگیان در 38 سال گذشته ضمن انجام وظایف خود در عرصه خطیر تعلیم و تربیت در میدان های مختلف مورد نیاز کشور حضوری فعال و آگاهانه داشته اند.
همچنین مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد به اهمیت ارج نهادن به مقام معلمان در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: نقش فرهنگیان همواره نقشی تاثیر بخش در عرصه های مختلف بوده است.
رقیه دوست فاطمیها افزود: تجلیل از فرهنگیان ایثارگر و فداکار که همه هستی و زندگی خود را وقف اعتلای علم و دانش و ارتقای دینی و اخلاقی دانش آموزان می کنند یک وظیفه بزرگ محسوب می شود.
در ادامه مدیر آموزش و پرورش مهریز گفت: به مناسبت بزرگداشت مقام معلم امسال 50 برنامه در بخش های مختلف در سطح شهرستان و واحد های آموزشی پیش بینی شده است.
سید علی کارآموز افزود: هم اکنون 800 معلم شاغل در 100 مدرسه در پایه های مختلف مشغول تدرس به دانش آموزان دختر و پسر در شهر و مناطق روستایی شهرستان هستند.
وی افزود: تجلیل از فرهنگیان فداکار تنها به هفته معلم اختصاص ندارد و در طول سال در قالب برنامه های مختلف و با حضور و همکاری مسئولان و مردم شاهد این برنامه ارزشمند هستیم .
دانش آموز زینب زارع که در کلاس چهارم دبستان عصمتیه خورمیز مشغول تحصیل است به سرطان خون مبتلاست.
هشت هزار دانش آموز در 100 مدرسه در شهرستان مهریز تحصیل می کنند.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری یزد واقع شده است.
7536/6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.