حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز یکشنبه به مناسبت فرارسیدن روز ملی خلیج فارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه خلیج فارس سند هویت ایران اسلامی است اظهارکرد: ملت انقلابی ایران ، با عشق و علاقه و توان و اقتدار از خلیج همیشه فارس حفظ و حراست می کنند.
وی افزود: خلیج همیشه فارس در پهنای کشور ایران اسلامی برای همیشه مثل خورشید در تاریخ جهان می درخشد .
رییس شورای فرهنگی ابرکوه همچنین با اشاره به ظرفیت های راهبردی این منطقه ادامه داد: خلیج فارس بدلیل داشتن منابع انرژی ، ظرفیت بالایی برای فعال شدن اقتصاد مقاومتی دارد.
حسینی بابیان اینکه مردم حاشیه خلیج فارس ظرفیتی عظیم برای وحدت جهان اسلام هستند تصریح کرد: بدخواهان ملت ایران ، عرب های حوزه حاشیه خلیج فارس را هم تحریک کردند تا نسبت به عنوان چند صد ساله خلیج فارس حساسیت نشان دهند و واژه مجعول خلیج عربی را جایگزین آن سازند.
امام جمعه ابرکوه یاد آورشد: خلیج فارس ثبت جهانی است ، اما سخن این است که عداوت و حسادت و تنگ و نظری هم حدی دارد ، نه آن گونه که بخواهند در عنوان خلیج همیشه فارس هم دخل و تصرف کنند.
براساس مصوبه 22تیرماه 1384هیات دولت ، دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس نام گذاری شد.
خلیج فارس ، سومین خلیج بزرگ جهان است که به دلیل موقعیت جغرافیایی نامش در طول تاریخ همواره بر سر زبان ‌ها بوده است و مردم جهان آن را با نام خلیج فارس یا دریای پارس می شناسند.
قدیمی ترین اسناد موجود درباره خلیج فارس درکتاب های یونان باستان مشاهده می شود.
7540/6197 خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.