محمدرضا نیک نام روز شنبه در حاشیه نشست کارگران بافق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اگر کارگر فعالیت نکند تولید محقق نمی شود اظهارکرد: کارگر، سرمایه و کارفرما سه وجه یک مثلث هستند که اگر این سه عنصر اصلی باهم تعامل داشته باشند تولیدات به خوبی انجام می شود و با تلاش همه ارگان ها و مردم شعار اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال تحقق پیدا می کند.
وی گفت: باید سعی شود از اقلام و کالاهای خارجی استفاده نکنیم تا محصولات و تولیدات داخلی حمایت شود و در بازار داخلی جایگاه خود را پیدا کند.
رئیس سازمان بسیج کارگری استان یزد با بیان اینکه سال پیش در حوزه بسیج کارگری درجشنواره حلقه های صالحین 22طرح برتر انتخاب شد اعلام کرد: این طرح ها سود میلیاردی برای کشور داشت و نخبگانی در زمینه هایی از جمله حوزه های فرهنگی،شعر و شاعری و حافظین کل قران انتخاب شدند.
نیک نام پیامد مصرف کالاهای خارجی و استفاده نکردن از تولیدات داخلی را بیکاری کارگران عنوان کرد و افزود:اگر کارگر فعالیت نکند خانواده های کارگران از لحاظ مشکلات مالی،روانی،اقتصادی واجتماعی آسیب می بینند.
او گفت :148هزار بسیج کارگری در استان یزد فعالیت دارند که برای بالا رفتن کیفیت تولیدات ملی و تحقق شعار سال، همکاری های لازم را انجام می دهند.
نیک نام برگزاری یادواره شهدای کارگر استان یزد و مراسم روز قشر بسیج کارگری، اردو های خانوادگی اعضای فعال حلقه های صالحین و اعضای شورای اندیشه ورزی ،برگزاری حلقه های صالحین با محوریت تولید بهتر و با کیفیت برتر،برگزای مجمع قشر و شوراهای اندیشه ورزی ، مسابقات فرهنگی ورزشی ،راه اندازی کارگاه های آموزشی برای ارتقاء فرهنگ خانواده و محیط کاری،تجلیل از نخبگان،تعامل بیشتر با ادارات مرتبط و واحدهای تولیدی و برگزاری نشست در خصوص تولید و اشتغال ،کوهنوردی کارگران و مسابقات تیر اندازی و چند برنامه های متنوع دیگر را از مهمترین برنامه های این نهاد در سال 96 عنوان کرد.
شهرستان بافق به لحاظ معدن خیز بودن یکی از مهمترین شهرهای کارگری استان یزد محسوب می شود و 65 در صد جمعیت آن در حوزه های معدنکاری به کار اشتغال دارند.
11 اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز کارگر نام گذاری شده است.
بافق با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
IRNA YAZDD
7543/6197 خبرنگار: عسکری** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.