به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین غالبی امام جمعه خضرآباد در جریان بهره برداری از این مرکز بهداشت، امنیت و سلامت را نعمت های والای الهی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به پراکندگی روستاها و بعد مسافت بخش خضرآباد تا مرکز استان و شهرستان اشکذر نیاز مبرم به مقوله فوریت های پزشکی احساس می شد که با همکاری بخش خصوصی و دولت به این نیاز رسیدگی شد .
وی با تقدیر از خدمات دولت به ویژه در حوزه سلامت، بر رفع مشکلات مراکز درمانی روستاهای بخش خضرآباد تاکید کرد .
فرماندار اشکذر نیز با بیان اینکه انتظار مردم بخش خضرآباد از واحدهای فولادی افزایش حمایت های اجتماعی است افزود: با بهره برداری از این پایگاه بخشی از مشکلات حوزه سلامت در این منطقه رفع می شود.
محمدعلی شاه حسینی بر رفع مشکلات درمانگاه کافی آباد نیز تاکید کرد و گفت : با توجه به تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز ضروری است پیگیری های لازم توسط دستگاه های مرتبط در اسرع وقت انجام گیرد تا این درمانگاه نیز شرایط مطلوبی برای خدمات رسانی داشته باشد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان هم با بیان اینکه خدمات حوزه سلامت نیاز ضروری مردم است و دولت نگاه ویژه ای به این حوزه به خصوص در روستاها و مراکز کمتر توسعه یافته دارد، اظهار داشت: در این راستا و با همکاری بخش خصوصی پایگاه اورژانس بخش خضرآباد راه اندازی شده است .
احمد دهقان افزود: پایگاه اورژانس بخش خضرآباد از طریق خرید خدمت از بخش خصوصی دایر و حاشیه امنی را برای مردمان این دیار در زمینه سلامت فراهم کرده است .
شهرستان اشکذر دارای سه پایگاه اورژانس در شهر اشکذر، بخش رستاق و شهر خضرآباد است .
بخش خضرآباد از توابع شهرستان اشکذر در 30 کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.
7546/ خبرنگار: سعیده السادات خاتمی
*****
نمایشگاه سلامت در دانشگاه اردکان گشایش یافت
همزمان با هفته سلامت نمایشگاه ازدواج سالم به همراه ویزیت رایگان پزشک و پایگاه مشاوره و سنجش سلامت روز دوشنبه به همت مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی دانشگاه اردکان، با حضور فرماندار و سرپرست دانشگاه اردکان در این دانشگاه گشایش یافت.
در ایستگاه برپا شده سلامت با استقرار تیم پزشکی و سلامت از مرکز بهداشت اردکان، سلامت دانشجویان متقاضی از نظر قند خون، قد و وزن و سایر آیتم های سلامتی مورد بررسی قرارگرفت.
فرماندار اردکان در حاشیه این نمایشگاه در نشست کوتاهی با رئیس و معاونان دانشگاه برخی از مسائل و اولویت های دانشگاه اردکان را مورد بررسی قرار داد.
هادی مقیمی همچنین با بیان اینکه آموزش عالی از اولویت های شهرستان اردکان است، دانشگاه اردکان را از دانشگاه مطرح در استان یزد توصیف کرد و راه اندازی رشته های متنوع در این دانشگاه را قابل ستایش دانست.
وی بر ضرورت ارتباط علم با صنعت، راه اندازی رشته های مرتبط با نیازهای صنایع شهرستان اردکان را مورد تأکید قرار داد.
در این جلسه سرپرست دانشگاه اردکان هم ضمن معرفی اجمالی دانشگاه، برخی از نیازها و اولویت های دانشگاه را مطرح و رسیدن دانشگاه به چشم انداز پیش بینی شده را نیازمند همکاری کلیه مسئولان و دستگاه های مرتبط در شهرستان و استان دانست.
علی نصیری طوسی، گسترش تحصیلات تکمیلی، کیفی سازی رشته های موجود، راه اندازی رشته های متناسب با نیاز جامعه و افزایش دانش جامعه را از اولویت های دانشگاه اردکان عنوان کرد.
فرماندار اردکان همچنین در پایان ضمن بازدید از بخش های مختلف دانشگاه، برخی از نیازهای دانشگاه را در گفتگوی تلفنی با برخی از مسئولان استان مورد پیگیری قرار داد و بر آمادگی برای هرگونه همکاری با دانشگاه اردکان تاکید کرد.
بیش از دو هزار و 100 نفر دانشجو در 34 کد رشته در سه مقطع تحصیلی در دانشگاه اردکان در حال تحصیل هستند.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 6014/ خبرنگار: مژگان دشتی ** انتشار: کاظم شاملو*
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.