به گزارش ایرنا محمد‌ابراهیم قدیریان عصر روز شنبه در جمع خبرنگاران استان یزد افزود: امسال، سال پرچالشی برای فولاد آلیاژی است و مصوب شده 450 هزار تن محصول از 485 هزار تن مذاب استحصال شود و به رکورد جدید 100 هزار تن صادرات برسیم.
به گفته وی این یک جهش بسیار بزرگ است که به همدلی بیشتر نیروهای خوب و مغزافزارهای فولاد آلیاژی نیاز دارد.
مدییرعامل فولاد آلیاژی با بیان اینکه واحد حسابرسی داخلی در این مجموعه تشکیل شده است گفت: شفاف سازی و تحقق اقتصاد مقاومتی از الزامات فولاد آلیاژی است که در تمام مجموعه های دارای سهام انجام می شود و به منظور ارائه عملکرد صحیح بوده و ربطی به مچگیری ندارد.
قدیریان اضافه کرد: در مجموعه فولاد آلیاژی ایران با توجه به اینکه نگاه به نیمه پر لیوان و عملکردها موجب ایجاد امید و شادی در مردم می شود گفت: در سال 1395 توفیقات زیادی برای این مجموعه ایجاد شود که اطلاع رسانی شود.
وی افزود: در سال گذشته 340 هزار تن محصول از سوی هیات مدیره برای تولید در فولاد آلیاژی پیش‌بینی شده بود که با تلاش مجموعه کارکنان 402 هزارتن تولید داشتیم که در حوزه فولاد در مقایسه با سال 94 در حدود 20 درصد افزایش تولید داشته است.
** ثبت رکورد جدید در صادرات محصولات به کشورهای اروپایی در سال 95
مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران درباره وضعیت صادرات گفت: در سال گذشته 45هزار تن به عنوان یک رکورد جدید به کشورهای اروپایی همچون آلمان ، ایتالیا و ترکیه صادرات داشتیم که آخرین رکورد سال 91 که 33 هزار تن بود شکسته است.
قدیریان اضافه کرد: همچنین در سال گذشته برای نخستین بار شمش فولاد ریلی در این مجموعه تولید و دو هزار تن شمش فولاد ریلی به اصفهان برای تبدیل به نورد تحویل داده شد که کیفیت مطلوب استاندارد بین‌المللی نیز داشت و امیدواریم امسال نیز با حمایت وزارت صنایع این محصول به تولیدات فولاد آلیاژی اضافه شود.
** رشد 25 درصدی کیفیت محصولات فولاد آلیاژی در سال گذشته
وی تولید فولاد کیفی در سال گذشته و رشد 25 درصدی آن اظهار کرد: تولید با کیفیت بالا و با ارزش افزوده بیشتر در کنار محصول های جدید برای مشتریان جدید و نیز حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی مهمترین برنامه فولاد آلیاژی بوده است.
این مسئول درباره محورهای اقتصاد مقاومتی در حوزه فولاد گفت: افزایش تولید ، بهبود کیفیت محصولات ، تلاش برای قرار گرفتن موفق در رقابت ها ، توجه به رویکرد صادراتی و افزایش صادرات و نیز کاهش ضایعات ار محورهای اقتصاد مقاومتی مدنظر این مجموعه است .
مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران تصریح کرد: از مسیر همین محورها باید به سود بیشتر رسیده و از سود بیشتر به افزایش ظرفیت تولید ، توسعه سرمایه‌گذاری برای اشتغال‌زایی و نیز راه اندازی مجموعه فولاد ' یزد یک ' برسیم ؛ طرحی که سال های زیادی به دلیل چالش منابع مالی متوقف بود اما از آبان‌ماه سال گذشته یک آغاز شده و تا دو سال آینده به ثمر خواهد نشست.
قدیریان با بیان اینکه با راه اندازی واحد یزد یک برای 2 هزار نفر به صورت مستقیم و چند هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی می شود ، ادامه داد: بودجه و هزینه این طرح در واقع باید با تولید بیشتر ، قیمت پایین تر و حداقل ضایعات تامین شود که امیدواریم با بازگشت بیشتر رونق اقتصادی در این امر موفق تر باشیم.
وی اظهار امیدواری کرد تا رونق بیشتر بازرهای جهانی و بیشتر شدن صادرات زمینه جایگزینی این موضوع با بازارهای داخلی و دور شدن از التهاب های کشور فراهم شود.
** برنامه صادرات 25 درصدی محصولات تولیدی به بازارهای بین المللی
مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران در عین حال با بیان اینکه از 345 هزار تن تولید سال گذشته حدود 300 هزارتن مصرف داخل و مابقی صادر شده است ، گفت: برنامه مجموعه فولاد آلیاژی ایران صادرات 20 تا 25درصد محصولات تولید به بازارهای بین المللی است که امیدواریم طبق برنامه پیش رویم.
قدیریان دیگر دستاوردهای سال 95 را افزایش 31درصدی تولیدات ، 23 درصدی تناژ محصولات ، 80 درصدی افزایش تولیدات با کیفیت که گاززدایی شده ، کاهش 1.6 درصدی ضایعات ریخته گری و تولید فولاد زنگ نزن برای نخستین بار در این مجموعه اعلام کرد.
وی درباره چگونگی مدیریت هزینه ها هم اظهار کرد: هدف‌گیری شرکت فولاد آلیاژی ایران توسعه صادرات است که با بهره‌برداری از پروژه یزد یک قطعا تحقق می یابد با این حال ، وظیفه این مجموعه، توسعه و سودآوری است و باید بتواند در این مجموعه خصولتی به دلیل وجود سهام عدالت در آن که ارثیه اقتصاد دولتی است بی انضباطی های مالی را سرو سامان دهد.
** مبارزه با ویژه خواری ها با کنترل هزینه ها همراه با داشتن نگاه مثبت
مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران درباره برنامه های مدیریت فولاد آلیاژی برای مبارزه با ویژه خواری ها بویژه در قراردادها تصریح کرد: از منظر اقتصادی برای حل این نابسامانی ها و حل کمبودهای مالی باید قیمت تمام شده را در کنار افزایش تولید و نیز کیفیت محصولات افزایش دهیم و در رقابت ها بیشتر ورود کنیم یعنی با کنترل هزینه ها و کاهش آنها به موفقیت برسیم.
قدیریان با تاکید بر لزوم داشتن نگاه مثبت و پرهیز از بزرگنمایی برخی نارسایی ها افزود: در مرحله بعدی باید مناقصاتی برگزار و اطمینان حاصل شود که کارها با بهترین کیفیت انجام می‌شود ضمن اینکه معتقدم اعتماد خوب است اما کنترل بهتر است و باید با تحکیم ضوابط بر فرآیندها نیز نظارت شود.
مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران ادامه داد: با وجود برخی ایرادات و رسوبات از گذشته باید در سایه همدلی و رعایت ارش های اسلامی از فضای فرهنگ دلتی فاصله گرفته و برای رقابت جدی در عرصه اقتصاد و بویژه اقتصاد مقاومتی آماده شد.
** تلاش برای افزایش تولید و تکمیل زنجیره تولید در مجموعه فولاد آلیاژی
وی در بخش دیگری از این جلسه درباره مجموع ظرفیت فولاد آلیاژی و اشتغال آن گفت: ظرفیت تولید مجموعه فعلی تا سال 97 باید به 500 هزار تن برسد که با راه اندازی واحد یزد یک 700 هزارتن در یک بازه سه سال به این ظرفیت اضافه خواهد شد .
این مسئول با بیان اینکه کارشناسان و متخصصان فولاد آلیاژی در حال بررسی افزایش ظرفیت تولید در واحدهای پایین دستی هستند، تصریح کرد: یک واحد احیا نیز در مجموعه راه اندازی می شود تا زنجیره تولید از معدن تا تولید فولاد و شمش تکمیل شود.
قدیریان با بیان پیمانکاری بودن بخش عمده ای از نیروهای این مجموعه تا سال گذشته و با تاکید بر لزوم توجه ویژه به معیشت کارکران و کارکنان یادآور شد: در اواخر سال 95 با حمایت هیات مدیره از 730 نیروی پیمانکاری قرارداد 670 نفر با فولاد شد و مشکل مابقی نیز با حذف قید مدرک تحصیلی بزودی حل خواهد شد و در این صورت از مزایای دیگر کارکنان برخوردار خواهند شد.
شرکت فولاد آلیاژی ایران بزرگترین تولید کننده انواع فولاد آلیاژی در ایران و خاورمیانه و یکی از مدرن ترین کارخانه های تولید فولاد آلیاژی دنیاست که در سال 1378 در شهرک صنعتی خضرآباد شهرستان اشکذر استان یزد به بهره برداری رسید.
کارخانه های فولاد سازی، نورد مقاطع سنگین، نورد مقاطع سبک، عملیات حرارتی و تکمیل کاری، مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات و برخوردار از بالاترین سطح دانش فنی روز دنیاست که امکان تولید فولادهای آلیاژی و مخصوص را با بهترین کیفیت و منطبق با استانداردهای بین المللی میسر ساخته است.
محصولات این شرکت در صنایع خودرو سازی، ماشین سازی، نفت و گاز و پتروشیمی، ابزارسازی، نیروگاهی، ریلی، ساخت لوازم پزشکی و جراحی و سایر صنایع ویژه کاربرد وسیع دارد.
1968/........................ خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار : ......................
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.