احمد دهقان روز چهاشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج تن از این تعداد برای درمان در بیمارستان های استان بستری شده اند که تا بعد از ظهر مرخص خواهند شد.
وی با بیان اینکه مابقی بصورت سرپایی درمان شده اند اظهار کرد: بیشتر این افراد به دلیل ساخت مواد محترقه و انفجاری دست ساز ، دچار سوختگی شدند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی یزد با بیان اینکه از مجموع مصدومان دو تن هم از ناحیه چشم و صورت آسیب دیده اند گفت: بیشترین آسیب دیدگان هم مربوط به شهر یزد است.
دهقان متوسط سنی مصدومان را 18 سال بیان و تصریح کرد: 90 درصد پسر و بقیه زن هستند.
وی با بیان اینکه آمار مصدومان شب گذشته نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است گفت: در چهارشنبه سوری پارسال 28 نفر مصدوم شده بودند.
وی اظهار کرد: تمام پایگاه های مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی یزد شب گذشته در حال آماده باش بودند همچنین در برخی محلات هم بصورت ویژه پایگاه هایی را مستقر کردیم.
تعداد کل مصدومان چهارشنبه سوری امسال در کشور 2 هزار و 600 نفر مصدوم اعلام شد.
در هر چهار کیلومتر از جاده های اصلی استان یزد یک پایگاه اورژانس مستقر است، تعداد پایگاههای اورژانس جاده ای ، شهری و پیش بیمارستانی استان 42 مورد است که از این تعداد 11 پایگاه شهری و بقیه جاده ای است.
پایگاههای موجود با 62 خودرو آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس، یک بالگرد، 10 موتور آمبولانس و 256 نیروی تکنسین به شهروندان خدمات ارائه می کنند.
استان یزد با یک میلیون و 80 هزارنفر در مرکز جغرافیایی کشور قرار دارد .
2088/ خبرنگار: کبری دانشی دهج ** انتشار:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.