بخشدار مرکزی بافق از احداث 2 زمین چمن با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون ریال در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان خبرداد.
محمد رضا فتاحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ساخت این زمینها را در روستاهای شیطور و مبارکه عنوان کرد و گفت: اعتبار این زمین ها توسط بخشداری مرکزی ،اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق، شوراهای اسلامی و دهیاران 2 روستای مذکور تامین شده است.
بخشدار مرکزی بافق با یاد آوری اینکه مساحت هر کدام از این زمین ها با ساخت سکوی تماشاچی معادل 976مترمربع است اظهار داشت: همکاری و رهنمودهای اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، مساعدت بخشداری و پیگیری دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها در راستا تحقق این امر تاثیر گذار بوده است.
وی هدف اصلی این طرح‌ها را جلب رضایت مردم خواند و افزود: با ساخت زمین چمن در روستاها علاوه بر افزایش سرانه فضای ورزش روستایی موجب ایجاد روحیه نشاط و شادابی در جوانان و نوجوانان و روستانشینان می شود.
بخشدار مرکزی با بیان اینکه 2 زمین چمن مزبور ایام الله دهه فجر به بهره برداری می رسد خاطر نشان کرد یکی از برنامه های هشتگانه دهیاری ها ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی است و هر روستایی که استحقاق توسعه فضای ورزشی داشته باشد با همکاری دهیاری اقدام خواهد شد.
مناطق روستایی دارای 6 تیم ورزشی در رشته های فوتبال ، هندبال، والیبال و فوتسال است که در طول سال چندین مسابقه با تیم های مرکز شهرستان برگزار می کنند و بعضا مدال آور می شوند.
مبارکه همجوار مرکز شهرستان و روستای شیطور در فاصله 90 کیلومتری بافق قرار دارد.
7543 خبرنگار: اصغر عسکری**
irnayazdd@
***
فرماندار اردکان گفت: از ظرفیت مسافران نوروزی به‌عنوان سفیران فرهنگی استفاده شود.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز 96 شهرستان اردکان افزود: با توجه به تشکیل ستاد استانی خدمات سفر، عملاً برنامه‌ریزی برای ایجاد تسهیلات مناسب برای مسافران در سراسر استان آغاز شده و لازم است دستگاه‌های ذی‌ربط، زمینه استفاده بهینه از این فرصت را فراهم نمایند.
وی اضافه کرد: فراهم‌نمودن زمینه سفری ایمن و آسایش مردم در اسکان، امنیت، بهداشت و... از اصلی‌ترین وظایف ستاد شهرستانی است که باید بدان پرداخته شود.
فرماندار اردکان، استفاده از تجربیات موفق سال‌های پیش و تلاش برای رفع موانع و مشکلات احتمالی را ضروری دانست و تصریح کرد: باید در جریان برنامه‌ریزی‌ها به ظرفیت گردشگری شهرستان اردکان بیش‌ازپیش توجه شود؛ چراکه مسافران نوروزی به‌عنوان سفیران فرهنگی کشور می‌توانند نقش مهمی در شناساندن جاذبه‌های گردشگری شهرستان داشته باشند.
مقیمی یکی از مخاطرات سفرهای نوروزی را تصادفات جاده‌ای عنوان کرد و گفت: متأسفانه این موضوع سالیانه جان بسیاری از هم‌وطنان را به‌خصوص در ایام نوروز می‌گیرد و لذا باید با فرهنگ‌سازی و نظارت، بروز این خسارات را کاهش داد.
وی با بیان این‌که شهرستان اردکان دروازه وردی استان یزد از سه محور مواصلاتی است؛ بر لزوم آماده‌سازی و نظارت جدی بر انجام تعهدات مجتمع‌های بین‌راهی و نیز نصب علائم و بنرهای اطلاع‌دهنده و هشداردهنده تأکید کرد.
مقیمی از تشکیل کمیته‌های ده‌گانه شامل حمل‌ونقل و ترافیک، امداد و نجات، انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری، هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، برنامه‌ریزی و آمار، اسکان و رفاه، تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، بهداشت، سلامت و محیط‌زیست و اطلاع‌رسانی و تبلیغات خبر داد و گفت: دستگاه‌های مرتبط باید با تشکیل جلساتی در کمیته‌ها، برنامه‌ریزی و آمادگی کافی را برای ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی کسب کنند.
فرماندار اردکان و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان در پایان بر لزوم نظارت بر نظافت اماکن تاریخی و پارک‌ها، آمادگی مراکز درمانی، نظارت بر قیمت اجناس در سطح شهر و... تأکید کرد.
7544/ خبرنگار: مژگان دشتی **
***
یادواره شهدای شقایق های آسمانی در مسجد امام حسین ده آبادشهرستان میبد با حضور مسئولان،خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و اقشارمختلف مردم برگزار و یادوخاطره 19 شهید این محل گرامی داشته شد.
به گزارش یکشنبه ایرنا، سردار جعفر جهروتی زاده در این مراسم یکی از یادگاران 8سال دفاع مقدس ،عزت و عظمت ایران اسلامی را درسایه مجاهدت های رزمندگان اسلام ،رهبری های امام راحل و مقام معظم رهبری خواند.
وی بصیرت و دشمن شناسی را لازمه جامعه اسلامی دانست و گفت:این عظمتی که با تدابیرامام و رهبری و ایثار و ازجان گذشتگی هزاران جانباز و شهید و آزاده به دست آمده است نباید با اخلال گری عده ای ناآگاه زیرسوال برود.
وی با بیان اینکه از صدراسلام ،حرکت اسلام به آرامی صورت می گرفت افزود:با نهضت امام و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ،این حرکت سرعت گرفت و جایگاه اسلام هرروز دردنیا سرزنده و سبربلند رو به پیشرفت و تعالی است .
قرائت وصیت نامه شهداء و مداحی از دیگربرنامه های این مراسم بود .
گزارش دیگری حاکیست سالن ورزشی بانوان ده آباد میبد افتتاح شد
باحضورفرماندار میبد ،رئیس شورای شهر و مشاور امور بانوان ،سالن ورزشی بانوان ده آباد درشهرستان میبدافتتاح شد .
این سالن ورزشی درفضایی به مساحت 400 مترمربع و در طبقه زیرین مسجد امام حسن ده آباد واقع است .
مسئول سالن ورزشی بانوان ده آبادگفت :30 نفراز بانوان ده آباد در این سالن مشغول فعالیت های ورزشی در رشته های تنیس روی میز ،آیروبیک و آمادگی های جسمانی هستند.
مرضیه زارع ده آبادی با بیان اینکه برای خریدتشک و لوازم ورزشی و تجهیز این سالن حدود یکصدمیلیون تومان هزینه نیازاست افزود:درصورت تجهیز ،زمینه فعالیت نوجوانان و جوانان هم در رشته ژیمناستیک و سایر رشته ها فراهم می شود .
فرماندار میبد در این مراسم گفت :ایجاد فضاهای مناسب برای تحرک و پویایی بانوان کارارزشمندی است که اداره ورزش و جوانان و شورا و شهرداری هم باید همکاری کنند.
حسین فلاح با قول مساعدت 500 هزار تومان برای تجهیز این سالن افزود:مقوله ورزش باید درشهرستان به ویژه در جامعه بانوان جدی گرفته شود.
دراین مراسم آتشی رئیس شورای شهر برای تجهیز این سالن یک و نیم میلیون تومان کمک کرد و رئیس اداره ورزش و جوانان هم قول تامین 50 تشک ورزشی را به سالن ورزشی بانوان ده آباد داد.
7548 خبرنگار:صفیه امامی میبدی
***
سرپرست ورزش و جوانان بافق گفت: در سومین دوره المپیاد ورزشی استان یزد میزبانی 3 رشته المپیاد ورزشی بر عهده این شهرستان است.
رضا نارگانی بافقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از برگزاری این المپیاد را افزایش روحیه وفاق و همگرایی بین ورزشکاران رشته های مختلف دانست و اظهار داشت: 23 رشته در سومین دوره المپیاد ورزشی برگزار می شود که شهرستان بافق افتخار میزبانی سه رشته از این المپیاد را دارد.
سرپرست ورزش و جوانان بافق با بیان اینکه پایان بهمن ماه سالجاری شاهد برگزاری المپیاد سه رشته ورزشی در بافق هستیم اظهار کرد: این شهرستان میزبان برگزاری المپیاد رشته های ورزشی کاراته، شنا در بخش بانوان و پهلوانی زورخانه ای در بخش آقایان است.
نارگانی با بیان اینکه ترویج ورزش به عنوان یک اولویت مهم در برگزاری این المپیادها به‌شمار می‌رود تصریح کرد: در حقیقت ورزش قهرمانی زمینه‌ساز ورزش همگانی است و قهرمانان ورزشی هم می‌توانند در این مسیر به عنوان الگو بشمار آیند.
وی بر لزوم توجه به ورزش جوانان به ویژه بانوان تاکید کرد و افزود: در این المپیاد آقایان در 8 رشته و بانوان در 9 رشته ورزشی در بافق شرکت می کنند.
سرپرست ورزش و جوانان بافق، توسعه ورزش در بخش پایه و کمک به جبران کمبودها حوزه ورزش، ایجاد روحیه وفاق و همگرایی و تقویت حس خودباوری و و نشاط در جوانان و نو جوانان را از دیگر اهداف برگزاری این المپیاد عنوان و خاطر نشان کرد: مدال آوران این المپیاد سال آینده برای حضور در مسابقات کشوری که زمان و مکان آن متعاقبا اعلام خواهد شد، اعزام می شوند.
شهرستان بافق دارای 36 هیت ورزشی است که 18 هیات فعال و بقیه غیر فعال یا از فعالیت کمتری برخوردارند.
بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543 خبرنگار: اصغرعسکری** انتشار:
irnayazdd@
***
فرماندار اشکذر گفت: با همکاری بخش خصوصی شاهد فعالیت های ارزنده ای در بحث گردشگری اعم از ثبت آثار و مرمت ابنیه تاریخی و نیز افتتاح چندین مرکز بوم گردی هستیم که منجر به افزایش جذب گردشگر در سطح شهرستان شده است .
به گزارش ایرنا، محمد علی شاه حسینی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرستان پیشین و جدید دفتر نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان خواستار افزایش اعتبارات میراث فرهنگی شهرستان و تامین نیرو و نیز تبدیل وضعیت دفتر نمایندگی به اداره مستقل از مسوولان رده بالای این اداره شد.
وی با اشاره به چند نمونه از ابنیه تاریخی این شهرستان افزود: برخی از این بناها ضمن عدم معرفی شایسته به مردم در حال تخریب است که می توان با بهره گیری از ظرفیت های مردمی به مرمت آن اقدام نمود.
در این مراسم سید محمد جعفر میرجلیلی تکریم و محمود ادیبان به عنوان سرپرست جدید این نمایندگی در شهرستان معرفی شد.
7546/ خبرنگار : سعیده السادات خاتمی ** انتشار :

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.