به گزارش ایرنا، سیدنبی رسولی عصر دوشنبه درجلسه مشترک شورای ترافیک و مدیریت بحران شهرستان ابرکوه اظهار کرد: تداوم خشکسالی و برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی طی چند دهه اخیر منجر به ایجاد فرونشست و فروچاله در این شهرستان شده و وظیفه مدیریت بحران پیشگیری از آسیب ها و کاهش خسارات احتمالی آن است که در ارتباط با فرونشست زمین باید تهدیدهای این بخش شناسایی و متناسب با آن برنامه ریزی شود .
وی با بیان خشک شدن اغلب چاه های کشاورزی در مناطق بروز فروچاله ها خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از خسارات بیشتر باید درمصرف آب به خصوص در بخش کشاورزی تجدید نظر شود.
رییس پلیس راه یزد، شیراز نیز دراین نشست از راه اندازی مرکز فرماندهی پلیس راه استان در پنج کیلومتری ابرکوه خبرداد و گفت: این مرکز بخاطر ترانزیتی بودن جاده یزد به شیراز بزودی راه اندازی می شود.
سرهنگ رحیم حاجی ده آبادی در جلسه شورای ترافیک ابرکوه بابیان اینکه در استان یزد 39 نقطه حادثه خیز ترافیکی وجود دارد که دو نقطه آن درابرکوه است افزود: ابرکوه به علت واقع شدن در مسیر ترانزیتی سایر استان ها از اهمیت خاصی برخوردار است و باید از نظر امنیتی زیرپوشش پلیس راه قرار گیرد.
وی همچنین بابیان اینکه دوربین های برون شهری مربوط به سازمان حمل و نقل و دوربین های داخل شهر نیز متعلق به شهردارهاست ادامه داد: دوربین های برون شهری سرعت خودروها را از یک دوربین تادوربین بعدی به صورت پیمایشی محاسبه می کنند و در صورت تخلف، رانندگان را اعمال قانون می شوند.
ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع شده است.
6014/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی انتشار: کاظم شاملو

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.