به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری یزد ، علی محمد شهیدی فر افزود: در کیفر خواست رسیده از دادسرا برای متهم ردیف اول 21 اتهام و برای متهم ردیف دوم 20 اتهام قید شده است .
وی ادامه داد: دادگاه با حضور اولیاء دم مرحوم حق شناسی ، جوان طلافروش یزدی و اولیاء دم مرحوم مرادی مقتول ملایری برگزار شد و پس از درخواست اولیاء دم بر اشد مجازات متهمین ، وکلای اولیاء دم نیز بر اساس موازین قانونی درخواست مجازات را به محضر دادگاه ارائه نمودند .
این مسئول اظهار داشت: متهمان این پرونده به لحاظ عدم معرفی وکیل ، طبق قانون از سوی دستگاه قضایی از دو وکیل تسخیری برخوردار بودند که این وکلا نیز در مقام دفاع از موکلان خود اقدام کردند .
دقایقی از وقت دادرسی به علت غلیان احساسات اولیاء دم ، پس از حضور قاتلان در صحنه دادگاه در حین رسیدگی وقفه ایجاد شد که با دستور رئیس دادگاه بر رعایت نظم جلسه ، دادرسی ادامه یافت.
همچنین رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با صدور کیفر خواست از سوی دادسرای عمومی و انقلاب یزد امروز شعبه دوم دادگاه کیفری یک یزد رسیدگی به این پرونده را انجام داد.
محمدرضا حبیبی افزود: پس از همت و تلاش فراگیر نیروهای قضایی ، اطلاعاتی و انتظامی در شناسایی این دو قاتل در کمترین زمان ممکن ، رسیدگی خارج از نوبت به این پرونده در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفت .
وی تصریح کرد: گذشت بیش از دو ماه از زمان دستگیری تا شروع محاکمه در دادگاه به علت انجام تحقیقات اولیه و مقدماتی در دادسراست که باید به صورت محرمانه انجام می شد و با انجام آن مرحله ، مرحله رسیدگی در دادگاه کیفری استان شروع و سعی خواهد شد که در کمترین زمان و در فرصت قانونی رأی دادگاه نیز صادر گردد.
این مسئول گفت: به علت اینکه این دو متهم سرقت مشابه همراه با قتل را در یکی دیگر از استان ها داشتند و در کنار این دو فقره قتل ، جرائمی چون اقدام به قتل ، آدم ربایی ، سرقت و دیگر جرائم را داشتند بررسی و تحقیق بیش از دو ماه طول کشید .
حبیبی اظهار داشت: دستگاه قضایی رسیدگی به این پرونده را خارج از نوبت به صورت ویژه در دستور کار خود دارد و امید است که به زودی شاهد اجرای حکم در خصوص متهمین این پرونده باشیم.
رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد : البته طبق قانون ، حکم صادره از این دادگاه قابل اعتراض است و پس از اعتراض باید در دیوانعالی کشور نیز مورد تأیید قرار بگیرد .
در اواخر شهریور ماه گذشته یکی از زرگری های یزد مورد دستبرد قرار گرفت که در این سرقت که با برنامه ریزی دقیق قبلی انجام شد صاحب طلافروشی نیز به قتل رسید.
7536/6197 دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
irnayazdd@

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.