رییس کل دادگستری استان یزد از بازگشایی یک کارخانه کاشی در عقدا اردکان پس از هفت سال تعطیلی، خبر داد.

رییس کل دادگستری استان یزد گفت: با پیگیری‌های دستگاه قضا یک کارخانه کاشی در عقدا اردکان پس از هفت سال تعطیلی، بارگشایی شد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، غلامعلی دهشیری در آیین بازگشایی این مجتمع تولیدی افزود: با توجه به بند ۲ اصل ۱۵۶ قانون اساسی، یکی از وظایف قوه قضائیه  احیای حقوق عامه بیان شده که یکی از جلوه های احیای حقوق عامه، حمایت از تولید داخلی است و در همین راستا همزمان با هفته قوه قضائیه، کارخانه کاشی عقدا که به دلیل اختلاف مدیران و سهام داران و فشار طلبکاران از سال ۹۳ تاکنون تعطیل و ۲۰۰ کارگر آن بیکار شدند با ورود سرمایه گذار جدید و مدیران این شرکت و تلاش دستگاه قضایی مجددا به چرخه تولید بازگشت.

وی تصریح کرد: با وجود تشکیل ۲۰۰ پرونده در دادگستری استان و فشار طلبکاران این شرکت که ۲ بانک بوده اند به همت حوزه قضائی بخش عقدا و به ویژه شورای حل اختلاف این بخش، این واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشت.

دهشیری افزود: با پیگیری های صورت گرفته بدهی حدود ۱۰۰ نفر از بدهکاران پرداخت شد و تفاهم های لازم با بانک های عامل صورت گرفت و با صلح و سازش از تشکیل ۱۰۰ پرونده دیگر در دستگاه قضا پیشگیری شد.

رییس کل دادگستری یزد اضافه کرد: با حمایت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان ، خط اول تولید این کارخانه با ظرفیت اسمی سه میلیون مترمکعب کاشی و سرامیک به تولید بازگشت و تا پایان سال با راه اندازی خط دوم کارخانه و جذب نیروی کار جدید، ظرفیت اسمی کارخانه که تولید ۵ میلیون مترمکعب است، محقق می شود.

دهشیری خاطر نشان کرد: با مداخله دستگاه قضایی و شورای حل اختلاف ضمن ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر و حمایت از تولید ،  سرمایه ۸۰ سهامدار حفظ و از انحلال کارخانه جلوگیری شد و مهمتر از همه این مباحث مادی، اختلاف و گسست عاطفی و انسانی ایجاد شده بین سهامداران و مدیران ترمیم شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.