مسئول رسانه و اطلاع‌رسانی دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد از لغو نماز جمعه یازدهم تیر ماه در میبد خبر داد.

مسئول رسانه و اطلاع‌رسانی دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد گفت: با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا که منشا بیماری کووید ۱۹ است برای حفظ سلامتی مردم، نمازجمعه فردا (یازدهم تیرماه جاری) در شهرستان‌ میبد لغو شد.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام عباس حمیدی‌فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آیین عبادی سیاسی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شهرستان‌های یزد، اردکان، اشکذر، تفت، بافق ، مهریز، بهاباد ، خاتم و ابرکوه اقامه می‌شود.

وی ادامه داد: نمازگزاران جمعه این شهرستان‌ها برای حفظ سلامتی و پیشگیری از شیوع کرونا، همراه با رعایت نکات بهداشتی باید از ماسک استفاده کنند و در طول برگزاری مراسم فاصله‌گذاری اجتماعی را مورد توجه قرار دهند.

این مسئول فرهنگی اظهارکرد: استفاده از سجاده، مهر و تسبیح شخصی نمازگزاران نقش مهمی در پیشگیری از ویروس کرونا دارد که همکاری مردم مومن با مسوولان و ستادهای نمازجمعه در این ارتباط ضروری است.

به گفته حمیدی فر ،همراهی مردم و همکاری با ستادها برای پیشگیری از کووید ۱۹ ستودنی است و امیدواریم این روحیه تعامل تا برون‌رفت ویروس کرونا ادامه داشته باشد.

همچنین سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد امروز گفت: از ۷۶۴ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ در شبانه‌ روز گذشته، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۳۴۳ فرد مبتلای جدید به ویروس کرونا در استان شناسایی شدند.

ابراهیم سلمانی افزود: از این تعداد ۴۰ نفر به دلیل وخامت حالشان در بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۳۰۳ نفر به دلیل خفیف بودن بیماری نیازی به بستری نداشتند و در منزل دوره نقاهت( قرنطینه خانگی) خود را طی می‌کنند و در شبانه‌روز گذشته چهار بیمار مبتلا به کووید ۱۹  در استان جان خود را از دست دادند.

وی  خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۴۶۸بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۸نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

سلمانی با اشاره به کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به کمتر از ۵۰ درصد گفت: هم‌اکنون استفاده از ماسک در استان ۵۸ درصد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به ۴۸ درصد  کاهش یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.