رئیس اتاق اصناف یزد در یادداشتی نوشت: ما در دور سوم ویروس کرونا با تعطیلی بازار مخالفت کردیم و گفتیم اول بانک‌ها و ادارات را تعطیل کنید، بعد ما خودمان بازار را تعطیل می‌کنیم؛ آخر یک بام و دو هوا که نمی‌شود.

رئیس اتاق اصناف یزد در یادداشتی از استاندار به عنوان رئیس ستاد استانی خواسته تا برای کنترل ویروس کرونا فقط بازاریان را نبینند و علاوه بر تعطیلی صنوف، در مورد تعطیلی بانک‌ها و ادارات و جلوگیری از ورودی افراد غیربومی در ورودی‌های استان اقدام کنند.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، «علیرضا حسنی» در یادداشتی با عنوان «کرونا در کمین انتقال» می‌نویسد؛  متاسفانه با گذشت بیش از ٩ ماه درگیری با این ویروس خانمان‌سوز، هنوز به این واقعیت نرسیدیم که کرونا کوچک و بزرگ و پولدار و بی پول را نمی شناسد و همه را درگیر می‌کند، دین و مذهب را نمی‌شناسد، همه را با یک حکم آلودگی به مصاف درگیری با مرگ و زندگی می‌کشاند.

بیاید به این باور برسیم که درگیری با این ویروس همگانی است و فقط به سراغ رفیق و دوست و همسایه‌مان نمی‌رود، ویروس در کمین من و شما نشسته و روز به روز نفرات بیشتری را از ما آلوده می‌کند.

این که ستاد استانی یک جلسه فوق‌العاده می‌گذارد و تصمیماتی را می‌گیرد، جان مردم برایشان مهم است و می‌خواهند جلوی پیشرفت این ویروس را در سطح جامعه بگیرند؛ هرچند کار بسیار سختی است چرا که مردم دیگر رعایت نمی‌کنند و ترسشان از کرونا ریخته و اهمیتی نمی‌دهند.

بازاریان یزد به دستور استاندار، ساعت هشت شب واحدهایشان را تعطیل می‌کنند و هر دستوری که در ستاد استانی صادر می‌شود، مهر قانون در استان برای صاحبان صنوف است ولی بازاریان یزد یک صحبت خودمانی نیز با استاندار دارند؛

در دور اول ما بازاریان خودجوش بدون هیچ دستور عملی برای نجات همشهریان و خانواده‌ها؛ واحدهای خودمان را تعطیل و به قرنطینه خانگی رفتیم، در دور دوم هم سه روز واحدهای خودمان را تعطیل کردیم؛ تعطیلی و قرنطینه خوب است ولی سوال اینجاست چرا فقط ما بازاریان؟ آیا فقط در واحدهای صنفی ما ویروس انتقال پیدا می‌کنه؟ در ادارات، بانک‌ها، موسسات و کارخانجات و سایر اماکن اقتصادی، ویروس نمی‌تواند انتقال دهنده باشد؟! چرا مدام ما باید از خودمان مایه بگذاریم؟ چرا نباید بانک‌ها و ادارات تعطیل شوند؟

ما در دور سوم ویروس کرونا با تعطیلی بازار مخالفت کردیم و گفتیم اول بانک‌ها و ادارات را تعطیل کنید، بعد ما خودمان بازار را تعطیل می‌کنیم؛ آخر یک بام و دو هوا که نمی‌شود.

در آخرین دستور عمل ستاد استانی، اتاق اصناف هیچ  نقشی نداشته است؛  با دستور ستاد استانی ساعت ۸ شب، موظف به تعطیلی هستیم یا رئیس‌جمهوری با جریمه نقدی، کسبه را موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌کند، این‌ها مورد پسند ما بازاریان نیست.

از استاندار محترم به عنوان رئیس ستاد استانی خواهش می‌کنیم، برای کنترل ویروس کرونا فقط بازاریان را نبینند و یک دستوری را هم برای تعطیلی بانک‌ها و ادارات و جلوگیری از ورودی افراد غیربومی در ورودی‌های استان صادر کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.