ماموران با اخذ مجوز قضایی و دستگیری متهم ۱۷ ساله و همدست وی سه دستگاه لپ‌تاپ، ۱۳ دستگاه گوشی موبایل و چندین قطعه سیم کارت با هویت‌های نامعلوم کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی یزد با اشاره به کشف یک کلاهبرداری در فضای مجازی گفت: ماموران  با  اخذ مجوز قضایی و دستگیری متهم ۱۷ ساله و همدست وی سه دستگاه لپ‌تاپ، ۱۳ دستگاه گوشی موبایل و چندین قطعه سیم کارت با هویت‌های نامعلوم کشف کردند.

به گزارش جماران، سرهنگ محمدرضا هاشمی‌فر با گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری افرادی از کارت بانکی آنها بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: شیوه این کلاهبرداری به این گونه بوده که ابتدا با ایجاد صفحات جعلی  در فضای مجازی اطلاعات بانکی کاربران را سرقت کرده و از طریق حساب‌هایی که دسترسی به آنها پیدا می‌کرد  اقدام به خرید اینترنتی اعم از گوشی موبایل و وسایل الکترونیکی کرده‌اند.

جانشین فرمانده انتظامی یزد با  اشاره به رصد اطلاعاتی پلیس و شناسایی متهمان  گفت: ماموران  با  اخذ مجوز قضایی و دستگیری متهم ۱۷ ساله و همدست وی سه دستگاه لپ‌تاپ، ۱۳ دستگاه گوشی موبایل و چندین قطعه سیم کارت با هویت‌های نامعلوم کشف کردند.

هاشمی‌فر با بیان اینکه متهمان به کلاهبرداری در فضای مجازی و برداشت غیرمجاز  این میزان اعتراف کردند یادآور شد: متهمان به دادسرا معرفی شدند.

وی افزود: کاربران فضای مجازی در مواجهه با تبلیغات و آگهی‌های جذاب و وسوسه‌انگیز کمی حساس‌تر بوده و با دقت بیشتری در این فضا فعالیت کرده و به راحتی فریب نخورند.

جانشین فرمانده انتظامی یزد گفت: اکثر تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی برای جذب مخاطب و یا دامی برای رسیدن به اهداف شوم توسط کلاهبرداران است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.