به گزارش خبرنگار مهر، محسن فلاح صبح امروز در جمع خبرنگاران در امامزاده سیدجعفر (ع) با اشاره به راه اندازی مراکز افق به دستور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه کشور اظهار داشت: این مراکز که خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی ارائه می‌دهند، در امامزاده سیدجعفر نیز راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه این مراکز باید در زمینه‌های اجتماعی نیز خدمات ارائه دهند، افزود: یکی از اقدامات اجتماعی این مراکز، شناسایی افراد نیازمند و ثبت مشخصات آنها در سامانه و تحویل بسته‌های حمایتی به آنها در طول سال است.

فلاح با بیان اینکه بسته‌های حمایتی همیشه ارزاق نیست، عنوان کرد: کمک‌های مشاوره‌ای، شغلی، تأمین و تعمیر مسکن و سایر خدمات به افراد شناسایی شده در طول سال توسط مراکز افق ارائه می‌شود.

مدیر آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد ادامه داد: در قالب طرح ملی ضیافت همدلی، این امامزاده در سه مرحله اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی کرده که بسته‌های دو مرحله قبل شامل گوشت عقیقه بوده که در بسته‌های یک کیلویی در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گرفت.

وی بیان کرد: امروز نیز ۳۵۰ بسته شامل روغن، گوشت، رب، ماکارونی، قند، حبوبات و … به ارزش بیش از ۲۵۰ هزار تومان تدارک دیده شده که به مناسبت شب‌های قدر در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

فلاح با تاکید بر اینکه اولویت ما، مستمندان اطراف امامزاده هستند، افزود: شناسایی این افراد توسط معتمدان محل، خادمان امامزاده، همسایگان امامزاده، پایگاه‌های بسیج و … انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: تلاش ما این است که مرحمی بر آلام مردم باشیم و از همه خیران نیز دعوت می‌کنیم تا در این امر مشارکت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.