به گزارش خبرنگار مهر، محسن حرازی‌زاده، روز یکشنبه در نشست خبری آنلاین که توسط خانه مطبوعات یزد ترتیب داده شد، با بیان اینکه اصل اساسی هلال احمر، فعالیت‌های داوطلبانه و بشردوستانه است، اظهار داشت: امداد و نجات در حوادث و بلایا و آماده سازی نیروها و تکمیل تجهیزات امدادی در شرایط عادی و توانبخشی بعد از حوادث و جمع آوری کمک‌های مردمی نیز از دیگر مأموریت‌های هلال احمر است.

وی عنوان کرد: فعالیت‌های هلال احمر اکنون به دغدغه عمومی مدیران استان تبدیل شده و اکنون خواهان اشاعه فعالیت‌های داوطلبانه هستند.

حرازی زاده همچنین با اشاره به قانون جدید مدیریت بحران و وظایف جدید تعریف شده برای هلال احمر بیان کرد: آموزش اطلاع رسانی در بحران‌ها، امداد و نجات به شکل کلی‌تر از قبل در تمام حوادث و وقایع و جمع آوری کمک‌های مردمی به عنوان متولی با کمک کمیته امداد و بسیج بر عهده هلال احمر گذاشته شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل مجمع خیران در سال گذشته خبر داد و گفت: با تشکیل هیئت امنا و هیئت مدیره، هماهنگی‌های خوبی بین خیران شکل گرفت و تاکنون نیز کمک‌های خوبی جمع آوری شده است.

وی همچنین با بیان اینکه هلال احمر به دنبال این است که هر خانواده یک امدادگر داشته باشد، افزود: در حوزه آموزش و اطلاع رسانی به ویژه در دوران کرونا وارد فاز جدیدی شدیم و امیدواریم با فعالیت دانشگاه علمی و کاربردی هلال احمر بتوانیم خدمات ارزشمندی در این زمینه ارائه دهیم.

حرازی زاده در مورد فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر نیز بیان کرد: برآیند خوبی از فعالیت‌های داوطلبانه داریم اما معتقدیم هنوز جا برای کار بسیار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر در هلال احمر یزد بیش از ۹ هزار و ۱۰۰ عضو داوطلب داریم که بالغ بر ۵ هزار نفر از آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

حرازی‌زاده افزود: عمده فعالیت‌های هلال احمر باید به صورت داوطلبانه باشد و هنوز هیچ مجوز استخدامی نداشتیم و تنها در حد ۴ یا ۵ نفر در سال گذشته امکان استخدام برای یزد به وجود آمد.

وی همچنین از بازگشایی درمانگاه هلال احمر در جوار داروخانه هلال احمر خبر داد و اظهار داشت: مرکز جامع توانبخشی نیز در استان راه اندازی شد که با راه اندازی آن امکانات خوبی وارد استان شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.