دکتر محمود نوری شادکام روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای مهار این بیماری بهترین راه، فاصله گذاری اجتماعی است که باید توسط تک تک مردم رعایت شود.

وی ادامه داد: اگر مردم به مقررات و توصیه مسوولان و کادر پزشکی احترام بگذارند می‌توان در فاز مهار این بیماری که بسیار مهم است به امید خدا به موفقیت رسید.

این مسوول اظهار کرد: رعایت فاصله طولی در رفت و آمدها ، پرهیز از سفرهای غیرضروری و استفاده از ماسک برای پیشگیری و مهار کرونا جزو ضروریات است .

نوری شادکام خاطر نشان کرد: تاکنون همکاری و همراهی خوبی توسط مردم با مسوولان برای رعایت مقررات صورت گرفته و امیدواریم این روند ضروری ادامه یابد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: باید همه در عمل به  دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در غلبه بر بیماری پایبند باشند.

شادکام به اهمیت رعایت بهداشت فردی و توجه و رسیدگی به وضعیت افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند اشاره کرد و عمل به وظایف را در این شرایط خواستار شد.

همچنین به گفته رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت تاکنون ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به چهار هزار و ۶۸۳  نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۲۶ فروردین) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور هزار و ۵۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شدند .

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۴۸ هزار و ۱۲۹ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شدند و سه هزار و ۶۹۱ تن نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی گفت: تاکنون ۲۸۷ هزار و ۳۵۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در ۹۵ آزمایشگاه تشخیصی مورد تایید وزارت بهداشت در کشور انجام شد.

سخنگوی ستاد ملی مدیریت کرونا افزود: خبر خوش امروز این است که بعد از مدت ها تعداد درگذشتگان بیماری کووید- ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته ۲ رقمی شد، امیدواریم با کاهش ترددهای غیرضروری مردم، رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن مردم در روزها و هفته های آینده نیز این روند را داشته باشیم و به مدد الهی بتوانیم اپیدمی کرونا را شکست دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.