بهروز شهابی زاد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این دستورات شامل مواردی است و با فروشگاه‌هایی که بندهای این دستورالعمل را اجرایی نکنند؛ برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: یک نفر از کارکنان فروشگاه با لباس مخصوص و مشخّصات کامل در ورودی هایپرمارکت مستقر گردد تا ضمن فاصله‌گذاری بین مراجعان، نسبت به تب‌سنجی آنان اقدام نماید و از ورود مشتریانی که علائم شدید بیماری دارند به فروشگاه جلوگیری شود.

فرماندار اردکان با بیان اینکه به هر یک از خریدارانی که وارد فروشگاه می‌شوند؛ بدون دریافت وجه از سوی هایپرمارکت دستکش یک‌بار مصرف داده شده و لباس و کفش‌های وی ضدعفونی گردد تصریح کرد: استفادهٔ مشتریان از دستکش‌های شخصی ممنوع بوده و مشتریانی که از این کار ممانعت نمایند حق ورود به فروشگاه را ندارند.

شهابی زاد اظهار داشت: کلیهٔ کارکنان فروشگاه با رعایت موازین بهداشتی و دستکش و ماسک در فروشگاه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: فروشگاه متعهّد می‌گردد سطل زباله درب‌دار در خروجی فروشگاه قرار داده تا مشتریان پس از خروج، دستکش‌های یک‌بار مصرف آلوده را داخل آن بیندازند. کنترل نظافت خارج از فروشگاه دائماً بررسی شود.

فرماندار اردکان با بیان اینکه حضور مشتریان در فروشگاه به‌گونه‌ای مدیریّت و کنترل شود که براساس ظرفیّت فروشگاه به‌ازای هر مشتری حداقل ۹ مترمربّع فضا وجود داشته باشدیادآور شد:  در هنگام تسویهٔ‌حساب، کارت اعتباری توسط مشتری کشیده شده و رمز و مبلغ توسّط متصدّی فروشگاه وارد گردد،از هرگونه دست‌زدن مشتریان به کارت‌خوان جلوگیری شود.

شهابی زاد گفت: عدم رعایت هریک از موارد فوق براساس تشخیص گشت مشترک ستاد مبارزه با کرونای شهرستان اردکان، موجب تذکّر در وهلهٔ اول و پلمب براساس دستور قضایی در موارد تکرارشده می‌گردد.

وی ادامه داد: شهروندان عزیز می‌توانند موارد تخلف یا عدم اجرای این پروتکل را صرفاً به‌صورت پیامک به شماره  ۰۹۱۳۲۵۴۹۰۱۴ (روابط عمومی فرمانداری اردکان) گزارش کنند.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.