به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری، ظهر امروز در جمع برخی مدیران استان یزد اظهار داشت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و دست نشانده‌های آنها از جمله عربستان صعودی و برخی کشورهای استعمارگر غربی، از ۴۰ سال پیش و حتی قبل از آن درصدد بودند که مانع پیشرفت ایران اسلامی شوند اما مردم ایران در این عرصه پیشتاز هستند و در مسیر کمال و دستیابی به استقلال و رشد و توسعه در مباحث علمی، تخصصی و تکنولوژی قدم برداشته اند.

وی افزود: مردم ایران با اتحاد، یگانگی و همبستگی و حرکت‌های جهادی، صبر، مقاومت و تلاش همواره در مسیر پیشرفت قدم برداشته اند و دانشمندان، نیروهای نظامی و سیاسی، در حال حفظ اقتدار ایران هستند و تمام موانع را کنار زده اند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه دشمن امروز تحریم و فشارها را به حدی رسانده که خودش نیز به آن اعتراف می‌کند، بیان کرد: دشمن اکنون دیگر ابزاری برای وارد آوردن فشار به مردم ایران ندارد زیرا مردم ایران همواره در مقابل این فشارها صبر و ایستادگی و سختکوشی کردند و با توکل به خدا و اطاعت از رهبری به پیش رفته و روی پای خود ایستاده اند.

ناصری با اشاره به حوادثی که در طول یک سال گذشته در کشور رخ داد، عنوان کرد: حوادث زیادی از جمله سیل‌ها و زلزله‌ها در طول یک سال گذشته رخ داده که با کمک همه مردم و ارگان‌ها و نیروهای نظامی این مشکلات در حال آسان شدن برای مردم است.

وی ادامه داد: حتی در ارتباط با بودجه‌های دارو هم استکبار در حال دشمنی است و از این حرکت جلوگیری می‌کند اما تمام مردم و ارگان‌های ما به میدان آمدند و در حال کار هستند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: کارخانه‌هایی از سوی برخی افراد دست نشانده دشمن به صورت توطئه وار و برای افزایش مشکلات کشور تعطیل شده بود که با تیزبینی و جدیت دستگاه‌های متولی بازگشایی شدند و به چرخه تولید بازگشتند و تمام کارشکنی‌هایی که در حوزه اقتصاد، صنعت و کشاورزی صورت می‌گرفت با تدبیرهای مناسب تمام شد و یا در حال پایان هستند.

ناصری خاطرنشان کرد: تمام این موفقیت‌ها سبب شده که دشمن به ویژه آمریکای جنایتکار عصبانی و از این موضوع خشمگین باشد به ویژه در موضوع کرونا که همه مردم و مسئولان و پزشکان و پرستاران پای کار آمدند و برای شکست این ویروس تلاش کردند، استکبار که حتی برخی از اقلام پزشکی که برای درمان بیماران نیاز هست را به ایران ندادند و خصلت و خوی حیوانی خود را به خوبی در این عرصه هم نشان دادند بسیار عصبانی شده است.

وی با تقدیر از سختکوشی کادر پزشکی، مردم و همه مسئولان گفت: در این ایام که دشمن سعی بر کارشکنی در راه درمان بیماران مبتلا به کرونا و پیشگیری از شیوع این بیماری دارد، پزشکان و پرستاران و تمام کادر درمانی با جدیت در تلاش هستند و مردم هم حتی خانه‌های خود را در اختیار افراد قرار داده اند تا به تولید ماسک و دستکش بپردازند؛ این موضوعات را دشمن نمی‌تواند تحمل کند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه یکی از نهادهایی که در این سال‌ها خدمات بسیاری به کشور کرده و جلوی بسیاری از توطئه‌های دشمنان را گرفته ستاد اجرایی فرمان امام بوده افزود: در این عرصه خیلی از کارخانه‌ها را دشمنان با کارشکنی یا تحریک صاحبان آن تعطیل کردند اما با تلاش ستاد اجرایی فرمان امام این کارخانه‌ها به چرخه تولید بازگشتند و اشتغال‌ها دوباره جان گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: حتی تولید برخی کارخانه‌ها را به بهانه‌هایی متوقف کرده بودند و در راه تولید موانعی ایجاد کرده بودند ولی ستاد اجرایی فرمان امام همین کارخانه‌ها را دوباره فعال کرد.

ناصری افزود: به ویژه در مورد مسئله کرونا که آمریکا و انگلیس و فرانسه و دیگر کشورهای جهان در تأمین نیازهای اساسی خود با مشکل و چالش مواجه شده اند و به دیگر کشورها دست دراز کرده اند، ارتش و سپاه و تمام نهادها از جمله ستاد فرمان امام به میدان آمده اند و چند هزار تخت و امکانات درمانی و بهداشتی را تأمین کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.