محسن حرازی‌زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تب یکی از علایم کروناست که غربالگری و تب‌سنجی که توسط ستاد پیشگیری و مقابله با این ویروس به هلال احمر واگذار شد ، نقش مهمی در کنترل و مبارزه با آن دارد.

وی ادامه داد: پایگاه‌های غریالگری و تب سنجی با همکاری فرمانداری‌ها ، بسیج و سایر دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری کرونا تا زمان ضرورت به فعالیت خود و انجام وظایف دایر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد اظهار کرد: برای مهار و پیشگیری از کرونا به همکاری مردم و رعایت مقررات به خصوص تب‌سنجی مکرر آنها  نیاز  است.

حرازی‌زاده گفت: این جمعیت به پشتوانه اعتماد مردم و داوطلبان عضو به سهم خود سعی می‌کند در پیشگیری و مقابله با کرونا نقش اجتماعی و کمک رسانی خود را ایفا کند.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد  ۱۹ اسفندماه سال ۱۳۹۸ به ایرنا گفته بود: تیم‌های مراقبت و غربالگری برای بررسی احتمالی ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹، در ورودی استان به خصوص در عقدا اردکان، فراغه ابرکوه ، مسجد ابوالفضل مهریز و جاده طبس به شهر اشکذر مستقر و در طول شبانه روز فعال است.

احمد ترحمی افزد: این تیم‌ها با امکانات کامل و دقیق، کار نظارت و غربالگری  را انجام می‌دهند و پیشگیری از شیوع ویروس با همکاری مردم از وظایف تیم‌هایی است که در مکان‌های مختلف مستقر هستند.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون هزار و ٩٧٤ نفر با علایم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد، هزار و ٧١ نفر(۵۴ درصد) پس از بهبودی ترخیص شدند.

همچنین از مجموع افراد بستری نمونه هزار و ٢٦٤  نفر تهیه و برای تایید نهایی به آزمایشگاه ارسال شد که نتیجه آزمایش  ٥٨٩ نفر به کرونا مثبت قطعی اعلام شد.

تاکنون ۵۹ نفر در استان یزد بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت  دارد که حدود ۶۰ درصد در مرکز این استان زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.