زندانیان جرایم غیرعمد مالی شامل محکومان به پرداخت دیه ناشی از تصادف و حوادث کارگاهی، مهریه ، نفقه و بدهی‌ مالی هستند.

اسلام افشون روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آنها هدف خود را خوشنودی رضای الهی ،  کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی و  شادی دل خانواده مددجویان زندانی در آستانه سال ۱۳۹۹ ذکر کردند.

این مسوول سه‌شنبه هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا گفته بود: دانش آموزان یکی از دبیرستان های شهر یزد  با برپایی بازارچه خیریه یک میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی جمع‌آوری و تحویل این ستاد دادند.

هم‌اکنون ۲۵۲ مددجو زندانی به دلیل جرایم غیرعمد مالی دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند که برای آزادی ، چشم‌انتظار دست‌های پر سخاوت خیران و نیکوکاران هستند.

مبلغ بدهی این افراد  ۹۸۹ میلیارد ریال است که ۱۷۶ میلیارد ریال این مبلغ توسط کمیته صلح و سازش ستاد، رضایت نامه  از شاکیان اخذ شد و  برای آزادی آنها افزون بر  ۸۱۳ میلیارد ریال نیاز است.

 بیشترین طیف مددجویان ستاد دیه،  بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته با ۱۷۴ زندانی هستند و در رتبه‌های بعدی بدهکاران مهریه قرار دارند.

از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۳۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی استان با حمایت و همراهی اداره کل زندان‌های استان ، دادگستری ،  مردم نوعدوست و خیران از بند زندان آزاد شده‌اند.

تعداد مددجویان زندانی استان حدود چهار هزار نفر است.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد آنها در ۲۱ شهر و بقیه در مناطق روستایی و عشایری و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.