به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل تعاون یزد، محمدحسین ریاحی در نشست صیانت از جامعه کارگری و تولید استان در مقابله و پیشگیری از کرونا افزود: همچنین با شیوع این ویروس فرهنگ استفاده از وسایل حفاظت فردی در شرکت ها و واحدهای تولیدی به طور جدی مورد توجه و استفاده قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این راستا علاوه بر شرایط حفاظتی که به وجود آمد باید با حفظ شرایط تولید از جامعه کارگری در مقابل این بیماری صیانت لازم را داشته باشیم؛ طوری که با روش های پیشگیری ،کارگران کمترین مواجهه را با این ویروس داشته باشند.

ریاحی خاطرنشان کرد: دستورالعمل وزارتخانه از حوزه معاونت روابط کار ارسال شد تا در استان هایی که لزوم کاهش ساعت کار و روش های مواجهه جامعه کارگری مد نظر است با هماهنگی کمیسیون کارگری و شورای تامین استان موضوع بررسی و با توافق جامعه کارگری و کارفرمایی و شورای تامین تایید و اجرا شود.

وی افزود: قرار است در این نشست روش هایی مطرح و با حضور فرماندار یزد که مسوولیت ستاد مبارزه با ویروس کرونا را در شهرستان برعهده دارد آن را اجرا کنیم.

ریاحی با بیان اینکه با نظارت استانداری و همت بخش صنعت، معدن تجارت استان تصمیمات خوبی در حوزه صنوف گرفته شد، اظهار امیدواری کرد: پیشنهادهای کانون انجمن های صنفی کارفرمایی در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات خوبی نیز برای جامعه کار و تولید در نظر گرفته شود.

هم اکنون  ۱۱۰ هزار نفر در سه هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی استان یزد مشغول کار هستند.

یزد چهارمین استان صنعتی،  دومین استان از لحاظ تنوع اندیس های معدنی و همچنین از منظر صادرات کالا به خارج از کشور هشتمین استان ایران  است.

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در استان هزار و ۱۱۳ نفر با علائم حاد تنفسی در مراکز درمانی و بهداشتی بستری شدند که در این مدت ۳۶۹ نفر بهبود یافتند و از بیمارستان مرخص شدند.

همچنین ۲۱۷ نفر در استان به بیمار ویروس کرونا مبتلا شدند و ۲۳ نفر هم فوت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.