مصطفی کریمی ، روز پنجشنبه به مناسبت روز بزرگداشت شهدا و روز بنیاد شهید( ۲۲ اسفند) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وصیت  ‌نامه‌ها ، زندگی‌نامه‌ها و خاطرات شهدا و ایثارگران در کتاب‌هایی با عناوین پژوهش در هشت سال دفاع مقدس ، همگام با حماسه ، سرداران سرو قامت ابرکوه ، نمی از ایثار، شلیک نرم ، نقش مردم روستای مریم آباد در دفاع مقدس ، عطر سنجد ، پنج کودک دلاور و مادرانه چاپ‌ شده است.

وی اظهار کرد: این کتاب‌ها با همکاری محمدرضا بابایی ، سید محمد آتشی ، صدیقه عظیمی نیا ، رحیم میرعظیم از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا و مولفان گردآوری ، چاپ و توزیع‌ شده است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ابرکوه خاطرنشان کرد: با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از مجموع کتاب های منتشر شده ، ۱۰ جلد آن به همت بابایی یکی از پیشکستوتان دفاع مقدس ، تالیف و به رشته تحریر درآمده است.

وی با قدردانی از مولفان ادامه داد: شاخص ترین آثار انتشار یافته ، کتاب نقش مردم شهرستان ابرکوه در دفاع مقدس با عنوان همگام با حماسه است.

کریمی ادامه داد: این کتاب در ۹۳۶ صفحه منتشر شد که ۲۸۰ صفحه آن عکس های رنگی رزمندگان و شهدای ابرکوه همراه با موضوعات مختلف دفاع مقدس است.

به گفته رییس بنیاد شهید و امورایثارگران ابرکوه از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۳۰ مورد دیدار در راستای تجلیل و تکریم از خانواده های معظم ایثارگران شهرستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در همین مدت ۳۲ مورد هم یادواره و آیین های یادبود شهدا در محلات ، روستاها و مدارس شهرستان برگزار شد، افزود: تجلیل از ایثارگران و بزرگداشت شهدا ، انقلاب اسلامی را در برابر توطئه‌های دشمنان و استکبارجهانی بیمه خواهد کرد.

شهرستان ابرکوه ۲۷۵ شهید ،۳۳ آزاده و ۵۶۰ جانباز سرافراز در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.