حبیب الله حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ، ۱۰هزار نفر جمعیت شهرستان در روستاهای این بخش ساکن هستند ، افزود: برای پیشگیری و کنترل کرونا ،عملیات سمپاشی و ضدعفونی  با ۲۰ دستگاه تراکتور انجام شد و با توجه به لزوم حفظ بهداشت عمومی، طرح سمپاشی مکان های عمومی بر حسب ضرورت اجرا می شود.

وی یادآورشد: در این طرح  دهیاری ها ، شوراهای اسلامی و خانه های بهداشت روستایی مکان های عمومی شامل بوستان ها ، نانوایی ها، وسایل بازی کودکان، خودروهای حمل و نقل عمومی ، در منازل و فضای مساجد را ضدعفونی کردند.

حسینی با اشاره به برگزاری جندین دوره آموزشی برای روستاییان در کنترل بیماری کووید -۱۹  توسط خانه های بهداشت روستایی اظهار کرد: علاوه بر آموزش های عمومی ، تاکنون نیمی از مردم روستاهای  بخش مرکزی ابرکوه با همکاری شبکه بهداشت  و درمان آموزش های لازم را در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا فرا گرفتند.

بخشدار مرکزی ابرکوه اضافه کرد : اهالی روستاها برای حفظ سلامت و خانواده های خود علاوه براینکه نباید در تجمعات حضور داشته باشند ، حتی المقدور در داخل خانه های بمانند. 

 تاکنون مورد مثبتی از کرونا در ابرکوه گزارش نشده است.

مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در استان یزد  تا ظهر دیروز(شنبه) به  ۸۱ نفر خبر رسید که تاکنون ۱۳ نفر جان جان خود را از دست دادند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد که دارای ۲ بخش مرکزی ابرکوه و بهمن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.