اسلام افشون در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال جاری برای آزادی ۲۲۸ نفر از محکومان مالی جرایم غیرعمد بالغ بر ۸۲۸ میلیارد ریال نیاز بود که با تلاش ستاد دیه استان بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شد.

وی عنوان کرد: به همت اعضای کمیته صلح و سازش این ستاد حدود ۷۶۸ میلیارد ریال از شکات گذشت رضایت‌مندانه اخذ شد و بقیه این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۲۲۸ نفر و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد افزود: در بهمن ماه سال جاری ۴۴ مددجوی جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند که برای رهایی آنها ۱۹۵ میلیارد ریال نیاز بود که ۱۷۷ میلیارد ریال از این مبلغ از شکات گذشت رضایت‌مندانه اخذ شد و بقیه این مبلغ نیز از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۸ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۴۴ نفر و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم شد.

افشون بیان کرد: از تاریخ اول تا هجدهم اسفند ماه سال جاری که با میلاد مولای متقیان امام علی (ع) مصادف شده، طرح همای رحمت برای آزادی مددجویان جرایم غیرعمد در استان یزد اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح تلاش برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و آموزش و فرهنگ سازی به منظور پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها و کمک برای آزادی این مددجویان است.

افشون ضمن قدردانی از کمک‌های خیران بیان کرد: هدف این مجموعه آزادی محکومان جرایم غیرعمد است که ناخواسته وارد زندان شده و و تحمل حبس می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.