محمدعلی طالبی جمعه شب در حاشیه بازدید از چند شعبه اخذ رای و ستاد انتخابات مستقر در فرمانداری ابرکوه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: از ستاد انتخابات شهرستان های تفت، یزد ، اردکان ، میبد ، اشکذر و مهریز بازدید کرد و در جریان روند برگزاری انتخابات قرار گرفت.

وی اضافه کرد: تاکنون سابقه نداشت که از مرکز هفت شهرستان استان در روز برگزاری انتخابات بازدید و مسائل انتخابات بررسی شود که این کار موفقیت خوبی برای استان بود.

رییس هیات اجرایی انتخابات استان یزد ادامه داد: وضعیت تعداد تعرفه و پشتیبانی از انتخابات و همچنین همکاری و تعامل اعضای شعبه ها و ناظران در سطوح بالاتر هیات های اجرایی و نظارت خوب است، امیدوارم میزان مشارکت مردم در انتخابات آنچه ایده آل است ، برسد.

وی اضافه کرد: معمولا در ساعت های پایانی در شعبه های اخذ رای  با انبوه مراجعه کنندگان روبرو خواهیم شد، امیدواریم بتوانیم پاسخ مناسبی برای حضور مردم داشته باشیم و مشارکت حداکثری را در استان شاهد باشیم.

طالبی خاطرنشان کرد: از تعدادی از شعبه های رای در هفت شهرستان استان بازید شد و یا د ر تماس های تلفنی با شهرستان ها، سلامت انتخابات در عالی ترین سطح ممکن برقرار است.

استانداریزد در ادامه تصریح کرد: خصوصا دستگاه‌های احراز هویت که در شعبه های اخذ رأی مستقر است ، این اطمینان را به مردم می دهیم  که انتخابات با سلامت کامل در حال برگزاری است و از اطراف شعبه های اخذ رای هم بازدید شد،  مسائل تبلیغاتی و موارد خلاف قانون تبلیغات دیده نشد.

همزمان با سراسر کشور اخذ رای از شهروندان یزدی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس از ساعت هشت امروز(جمعه) برابر دوم اسفند ماه ۹۸ در ۷۷۲ شعبه اخذ رای در ۱۰ شهرستان و در چهار حوزه انتخابیه استان آغاز شد.

 آمار واجدان شرایط شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس به تفکیک شهرستان‌ های استان در ابرکوه ۳۴ هزار و ۶۵۵ ‌نفر، اردکان ۶۱ ‌هزار و ۴۴۵ نفر، اشکذر ۲۱ هزار و ۱۳۳ نفر، بافق ۳۰ هزار و ۸۲۷ نفر، بهاباد ‌١٠ هزار و ۹۷۷ نفر، تفت ۳۰ هزار و ۶۸ نفر، خاتم ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر، مهریز ۳۳ هزار و ۱۴۹ نفر، ‌ میبد ۶۱ هزار و ۶۶۲ نفر و شهرستان یزد ۴۱۵ هزار و ۵۵ نفر اعلام شده است.

 آمار رای اولی‌های استان ۳۹ ‌هزار و ۹۱۶ نفر  است که از این تعداد ۲۰ هزار و ۴۱۹ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۴۹۷ نفر پسر هستند.

میزان مشارکت یزدی ها در انتخابات دوره قبلی ۷۴ درصد بود که به نسبت جمعیت از لحاظ مشارکت در میان ۳۱ استان در جایگاه پنجم قرار داشت.   

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.