سرهنگ رضا زارع امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همکاری و مشارکت پلیس راهور برای برگزاری انتخاباتی سالم در فضای آرام و با مشارکت حداکثری انجام می شود. 

وی ادامه داد: تمام تمهیدات لازم برای تامین نظم و امنیت در برگزاری هرچه بهتر  انتخابات مجلس در استان فراهم شد.

رییس پلیس راهور یزد اظهارداشت: تامین امنیت انتخابات و حفاظت از صندوق‌های رای یکی از وظایف اصلی نیروی انتظامی است و در این مورد به همراهی همگان نیاز است.

زارع خاطر نشان کرد: بر حسب ضرورت نیروهای اتنظامی در بعضی از شعبه‌های رای گیری مانند مسجد حظیره در شهر یزد مستقر هستند.

وی در ادامه با اشاره به توطئه های دشمنان و تلاش برای کم رنگ کردن حضور مردم در انتخابات به اهمیت بصیرت دینی و ملی در خنثی‌سازی توطئه‌ ها تاکید کرد.

به گفته زارع ، مردم ولایتمدار  با تبعیت از فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب  با حضور پرشور خود در انتخابات این دوره بار دیگر مشت محکمی بر دهان یاوگویان می‌زنند.

به گفته رییس ستاد انتخابات استانداری یزد برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس ۷۲۲ ‌هزار و ۵۵۷ نفر در استان واجد شرایط حق رای هستند که از این تعداد ۳۷۰ هزار و ۴۸۹ نفر مرد و ۳۵۲ هزار و ۶۸ نفر زن هستند .

احمد ترحمی آمار واجدان شرایط شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس را به تفکیک شهرستان‌ های استان در ابرکوه ۳۴ هزار و ۶۵۵ ‌نفر، اردکان ۶۱ ‌هزار و ۴۴۵ نفر، اشکذر ۲۱ هزار و ۱۳۳ نفر، بافق ۳۰ هزار و ۸۲۷ نفر، بهاباد ‌١٠ هزار و ۹۷۷ نفر، تفت ۳۰ هزار و ۶۸ نفر، خاتم ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر، مهریز ۳۳ هزار و ۱۴۹ نفر،‌ میبد ۶۱ هزار و ۶۶۲ نفر و شهرستان یزد ۴۱۵ هزار و ۵۵ نفر اعلام کرد.

وی آمار رای اولی‌های استان  را ۳۹ ‌هزار و ۹۱۶ نفر ذکر کرد که از این تعداد ۲۰ هزار و ۴۱۹ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۴۹۷ نفر پسر هستند.

آرای مردم استان در ۱۰ شهرستان از طریق  ۷۷۲ شعبه اخذ رای جمع آوری می شود.

 استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و از میان ۱۱۲ داوطلب مورد تایید شورای نگهبان در چهار حوزه انتخابیه چهار نفر به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند. 

در مجلس شورای اسلامی ۲۹۰ نماینده از ۳۱ استان کشور حضور دارند که چند نفر آنها نمایندگان اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.