حجت‌الاسلام سید ناصر محمدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با دعوت از مردم برای حضور گسترده در پای صندوق ‌های رای افزود: بدون شک حضور آگاهانه و حماسی مردم علاوه بر کمک به تحقق خلق حماسه سیاسی، دشمنان انقلاب را مایوس خواهد کرد.

وی ادامه داد: شورای نگهبان بر اساس مقررات با همکاری بخش‌های دیگر برای برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و قانونمند تمام وظایف خود را دقیق بر اساس مقررات انجام داده و هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد.

این مسوول اظهارداشت: همراه داشتن شناسامه برای شرکت در انتخابات و اخذ رای ضروری است برای اینکه مشکلی در این خصوص رخ ندهد نسبت به فراهم کردن زمینه مشارکت خود از قبل اقدام کنند.

محمدی از آمادگی سه هزار و ۵۰۰ ناظر زن و مرد در روز رای‌گیری با همکاری سایر عوامل در استان خبر داد که وظایف مربوطه را طبق مقررات و قانون انتخابات انجام می‌دهند.

وی از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی با ذکر مستندات آن را به هیات نظارت استان گزارش دهند.

به گفته رییس ستاد انتخابات استانداری یزد برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس ۷۲۲ ‌هزار و ۵۵۷ نفر در استان واجد شرایط حق رای هستند که از این تعداد ۳۷۰ هزار و ۴۸۹ نفر مرد و ۳۵۲ هزار و ۶۸ نفر زن هستند .

احمد ترحمی آمار واجدان شرایط شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس را به تفکیک شهرستان‌ های استان در ابرکوه ۳۴ هزار و ۶۵۵ ‌نفر، اردکان ۶۱ ‌هزار و ۴۴۵ نفر، اشکذر ۲۱ هزار و ۱۳۳ نفر، بافق ۳۰ هزار و ۸۲۷ نفر، بهاباد ‌١٠ هزار و ۹۷۷ نفر، تفت ۳۰ هزار و ۶۸ نفر، خاتم ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر، مهریز ۳۳ هزار و ۱۴۹ نفر،‌ میبد ۶۱ هزار و ۶۶۲ نفر و شهرستان یزد ۴۱۵ هزار و ۵۵ نفر اعلام کرد.

وی آمار رای اولی‌های استان را ۳۹ ‌هزار و ۹۱۶ نفر ذکر کرد که از این تعداد ۲۰ هزار و ۴۱۹ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۴۹۷ نفر پسر هستند.

آرای مردم استان در ۱۰ شهرستان از طریق  ۷۷۲ شعبه اخذ رای جمع آوری می شود.

 استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و از میان ۱۱۲ داوطلب باقی مانده و مورد تایید شورای نگهبان در چهار حوزه انتخابیه چهار نفر به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند. 

در مجلس شورای اسلامی ۲۹۰ نماینده از ۳۱ استان کشور حضور دارند که چند نفر آنها نمایندگان اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی هستند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.