محمدعلی طالبی روز شنبه در کارگروه تنظیم بازار استان یزد افزود: امیدواریم با حضور حداکثری مردم در دوم اسفندماه, مجلس قوی شکل گیرد و توطئه های تمام دشمنان این نظام خنثی شود.

 وی در ادامه بر نظارت جدی دستگاههای دولتی ، اتاق اصناف و مجامع امور صنفی بر بازار و کنترل آن تاکید کرد و اظهار داشت: همچنین باید در زمینه توزیع اقلام اساسی مردم به ویژه در شب عید تدابیر لازم اندیشیده شود.

استاندار یزد خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه قیمت میوه شب عید ثابت و به صورت تعاونی عرضه می شود باید بر قیمت میوه‌های آزاد  هم نظارت شود و نباید از این مسولیت غافل شد که پذیرفتنی نیست.

طالبی تصریح کرد: شهرداری های هم موظف هستند که در زمینه تامین مکان عرضه مستقیم شب عید همکاری لازم را با سازمان‌های مربوطه داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه استان در ایام عید میزبان خیل مسافران نوروزی است کنترل و نظارت‌ها باید تشدید شود زیرا برای این خطه زیبنده نیست که کالای به ویژه اقلام پر مصرف قیمت آنها بالاتر از مناطق دیگر باشد.

ذخیره سازی یکهزار و 600 تن پرتقال و سیب برای شب عید

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد هم در این نشست گفت: در حال حاضر گوشت گوسفندی گرم همچون هفته گذشته هر کیلو 77 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

محمدرضا علمدار یزدی افزود: در زمینه میوه در بازار تعادل برقرار است و تاکنون افزایشی قیمتی مشاهده نشده است .

وی با بیان اینکه تامین، نظارت و توزیع  میوه شب عیده بر عهده سازمان صنعت و معدن و تجارت است تصریح کرد: در این زمینه کمیته راهبردی و جلسات مختلف در زمینه تشکیل شده است و برای شب عید امسال یکهزار تن پرتقال و 600 سیب زرد  و قرمز ذخیره و توزیع می‌شود.

علمدار یزدی خاطر نشان کرد: در حال حاضر  234 تن سیب زرد و قرمز در سردخانه های استان ذخیره شده است و مابقی هم در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در زمینه توزیع میوه شب عید پیش بینی‌های لازم انجام شده که در اسرع وقت  اطلاع رسانی می‌شود.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یزد همچنین از طرح نظارتی ویژه شب عید در همه کالا به ویژه لوزام خانگی ، مبلمان منزل ، پوشاک ، آجیل ، شیرینی ،  خشکبار ،مواد غذایی ، کیف  و کفش  و خدمات چون قالیشویی ها، خشکشویی ها ، آرایشگران و تزئینات داخلی سازمان اجرا می شود.

وی از برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات کالا از 19 تا 25 اسفندماه  در استان خبر داد و گفت: در زمینه تامین کالا اساسی در استان هیچ نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.