محمدعلی طالیی روز چهارشنبه در نشست مشترک نامزدهای انتخابات مجلس با اعضای ستاد انتخابات افزود: مردم هرجا شاهد سوء استفاده مسوولان دولتی در حمایت از نامزد یا نامزدان هستند مراتب را برای بررسی و اقدام گزارش کنند.

وی ادامه داد: برگزاری انتخابات سالم و قانونمند رویکرد اعضای ستاد انتخابات استان است و باید همه با همکاری هم تمام فعالیت‌ها را طبق قانون برای برگزاری انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری انجام دهند که تاکنون شاهد آن در استان بوده‌ایم.

استاندار یزد تاکید کرد: به همه مردم اطمینان کامل می‌دهم که تمام برنامه‌ها در چارچوب مقررات انتخابات با آمادگی کامل و همراهی تمام مسوولان در بخش‌های مخلتف صورت گرفته و این روند تا پایان زمان برگزاری تبلیغات ادامه دارد.

طالبی بیان داشت: رویکرد تمام عوامل، برگزاری انتخاباتی باشکوه، هماهنگ و با جلب مشارکت گسترده است که با تعامل آحاد مردم این مهم محقق می‌شود و باید همه در راستای اجرای مقررات کشور فعالیت کنند.

وی گفت: ۱۰ فرمانداری‌ استان تمام برنامه‌ها را طبق مقررات انجام دادند و ۱۴۷ نامزد مورد تایید قرار گرفتند و ۷۷۲ شعبه احذ رای هم در استان پیش‌بینی شد که آرای مردم را در دوم اسفندماه‌جاری جمع آوری می‌کنند.

همچنین رییس ستاد انتخابات یزد گفت: هرگونه استفاده از اموال عمومی و دولتی در له یا علیه نامزدهای انتخابات ممنوع است و با متخلفان بر اساس مقررات برخورد می‌شود و باید نامزدها و هواداران آنها به طور کامل موارد قانونی را رعایت کنند.

احمد ترحمی افزود: کارمندان و مسوولان دولتی باید به صورت جدی از حمایت نامزدها پرهیز کنند چون خط قرمزماست و در صورت مشاهده هرگونه تخلف طبق مقررات اقدام و اعمال قانون می‌شود .

همچنین رییس کل دادکستری یزد گفت: برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و حداکثری ماموریت مهمی است که برای تحقق آن باید همه مردم، مسوولان و نامزدها و هواداران آنها وظایف مربوطه را انجام دهند.

غلامعلی دهشیری افزود: رعایت دقیق مقررات در تمام مراحل اتتخابات  اهم وظیفه دست‌اندرکاران و نامزدهای ورود به مجلس شورای اسلامی است تا شاهد برگزاری این رخداد  بنحو مناسب باشیم .

همچنین مدیرکل امورسیاسی ، تقسیمات جغرافیایی استانداری و دبیرستاد انتخابات استان یزد اسامی نهایی داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه ارا اعلام کرد.

محمدعلی شاه حسینی به خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس زمانبندی اعلام شده اسامی نهایی داوطلبان تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام و وزارت کشور نیز به فرمانداری‌ها اعلام کرده است.

وی ادامه داد: از ساعت ۲۴ امشب  تبلیغات داوطلبان بر اساس قانون آغاز و تا ساعت ۸ صبح پنجشنبه یکم اسفندماه سال آینده ادامه دارد.

استان یزد با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد و در مجلس شورای اسلامی  ۲۹۰  نماینده  از ۳۱ استان حضور دارند.

دوم اسفند ماه آینده انتخابات مجلس همزمان با سراسر کشور در چهار حوزه انتخابیه  یزد برگزار می‌شود.

تاکنون وزارت کشور تعداد افراد واجد شرایط استان یزد را رسما اعلام نکرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.