رقیه کرمانیان عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس مواد قانون و آیین نامه انتخابات مجلس به خصوص ماده ۵۹ هرگونه جانبداری و یا سوء استفاده از امکانات اداری و دولتی در تبلیغات انتخاباتی تخلف محسوب می شود و با فرد خاطی برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: نشست شبانه مدیران با نامزدها و هرآنچه مهندسی انتخابات را به همراه دارد نباید از سوی اعضای شورای اداری صورت گیرد، ممکن است مردم احساس کنند ما در انتخابات به دنبال حمایت از شخص خاصی هستیم .

معاون فرمانداری اردکان  با بیان اینکه همراهی و شرکت در نشست ها و مراسم های رسمی به همراه نمایندگان فعلی ممنوعیتی ندارد، تصریح کرد: لازم است حساسیت ها مدنظر قرار گیرد.

به گفته وی تشکیل جلسات شبانه در منازل هواداران نامزدها و خود نامزدها در حال حاضر 

تبلیغات زودهنگام محسوب می شود،و از سوی کمیته رصد تبلیغات انتخاباتی بررسی و با متخلفان برخورد خواهد شد .

کرمانیان اظهارداشت: البته همکاری در برگزاری پرشور و بانشاط و با جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس وظیفه تک تک ماست که با پاسخگویی به مطالبات مردم ، رسیدگی به مشکلات آنان و ایجاد امنیت و آرامش و رضایت عمومی ممکن می شود .

این مسوول با بیان اینکه چهار رویکرد در انتخابات مورد تاکید است، یادآورشد: سلامت انتخابات ، با تشکیل هیات های اجرایی از همه اقشار و گروه های سیاسی که بر روند و فرایند اجرای انتخابات را بر عهده دارند مهم است.

وی ادامه داد: امنیت انتخابات و صیانت از آرای مردم ، با تشکیل کمیته های امنیتی و انتظامی و با همکاری نیروهای نظامی ، انتظامی و اطلاعاتی ،مشارکت حداکثری مردم ، با جلب اعتماد و ایجاد فضای بانشاط و رقابتی و رقابت صحیح ، که ملزوماتی دارد و قواعد و قوانینی که انتظار داریم هم مسوولان شورای اداری و هم نامزدها و طرفداران آنها این موضوع را مدنظر قرار دهند .

حوزه انتخابیه اردکان یک نماینده در مجلس دارد که در این حوزه صلاحیت هفت نفر تایید شد.

همچنین  ۱۲ نفر ثبت نام کردند که برخی داوطلبان قبل از بررسی صلاحیت ها انصراف دادند و صلاحیت تعدادی نیز احراز نشد و یا رد صلاحیت شدند.

مجلس شورای اسلامی ۲۹۰ نماینده دارد که چهار نفر از این تعداد نمایندگان استان یزد هستند.  

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.