حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین نورالدینی روز چهارشنبه در جمع عزاداران حضرت فاطمه زهرا (س) در دفتر امام جمعه یزد افزود: اساسی‌ترین رکن دین، ولایت و امامت است و سعادت دنیا و آخرت در گرو ولایتمداری و تمسک به ارزش‌های دینی و انقلابی است .

مشاور نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی یزد ادامه داد: حضرت زهرای مرضیه (س) را باید شهید حقیقی ولایت ذکر کرد که همه هستی خود را خالصانه برای احیای مکتب و ترویج ارزش‌های معنوی فدا کرد و هیچگاه از مسیر حقیقت جدا نشد .

این مبلغ مذهبی اظهارداشت: اگر شهید سلیمانی در پیش مردم ما و ملت‌های مسلمان خیلی ارزش و محبوبیت دارد به خاطر ولایتمداری عمیق او و جدا نشدن از خط راستین ولایت و امامت بود.

نورالدینی تصریح کرد: باید همواره سیره ائمه هدی (ع) و شهدای والامقام به نسل جوان منتقل شود زیرا عزت امت اسلام و ملت قهرمان ما در گرو همبستگی و ولایتمداری قرار دارد .

وی تاکید کرد: انس و الفت نسل جوان ما با امامان معصوم (ع) و شهیدان موجب شکست توطئه‌های فرهنگی استکبارجهانی شده است و باید مبلغان دینی در راستای ترویج اخلاق و ارزش‌های الهی تلاش کنند.

در این مراسم که با حضور آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، تعدادی از مسووالان و مردم شهید پرور شهر یزد برگزار شد چند کارشناس مذهبی در سخنانی به فضایل و مناقب حضرت زهرای مرضیه (س) و ائمه هدی (ع) اشاره کردند.

همچنین برنامه مرثیه‌خوانی در سوگ حضرت فاطمه زهرا (س) انجام شد و مشابه این مراسم معنوی امروز در بیشتر حسینیه ها، مساجد و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

حضرت فاطمه (س)، سال پنجم پس از بعثت، روز ۲۰ جمادی الثانی در مکه مکرمه و در خانه حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(س) به دنیا آمد.

نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکر شده است.

ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام ابیها از جمله کنیه های این بانوی مطهر اسلام است.

سراسر زندگانی صدیقه طاهره مملو از مکارم اخلاقی و رفتارهای نمونه و انسانی است، ایشان با امام علی(ع) پیشوای اول شیعیان ازدواج کردند و در برهه های حساس زندگی در کنار امام بود و از او حمایت می کردند، و در همسرداری و مهر مادری الگوی جهانیان است.

در دامن پاک فاطمه زهرا (س) ۲ امام بزرگوار و ۲ شخصیت ممتاز عالم بشری، امام حسن(ع) مظهر حلم و وقار و امام حسین(ع) سرور شهیدان تربیت یافتند و سلسله امامت و ولایت را استمرار بخشیدند و نیز زینب کبری(س) حماسه ساز روز عاشورا که پیام حسینی و حماسه عاشورا را به جهانیان اعلام کرد.

سرانجام حضرت فاطمه بر اثر شدت ضربات و لطماتی که بر اثر هجوم به خانه‌اش و وقایع پس از آن وارد شده بود، بیمار و در بستر بیماری افتاد.

در ایام بیماری، آن حضرت روزی امام را فراخواند و آن حضرت را وصی خویش قرار داد که پس از وفاتش،جسدش را شبانه غسل ، کفن و دفن کند و احدی از کسانی که در حق او ستم روا داشته اند، در مراسم تدفین و نماز بر پیکرش حاضر نباشند.

سرانجام روز سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجری، دخت پیامبر اسلام،به شهادت رسید، در حالی که از عمر مبارکش بنا بر مشهور، ۱۸ سال بیشتر نمی گذشت و بنا بر روایت های مشهور تنها ۹۵ روز پس از رحلت رسول خدا در این دنیا زندگی کرد.
استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد و افزون بر ۱۰۰ امامزاده و بقاع متبرکه دارد.

         

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.