محمدرضا خطیب روز جمعه در جمع مربیان باشگاه نوین فولاد یزد افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی در کنار تیمداری و سایر مسائل فنی باید همواره جزو برنامه‌های اصلی باشگاه‌های ورزشی به خصوص فوتبال قرار گیرد .

وی ادامه داد: در این خصوص در سطح کشور در سال‌های اخیر شاهد برگزاری دوره‌های علمی و فرهنگی با حمایت باشگاه‌ها و همراهی هیات‌ها و فدراسیون هستیم و باید این روند ضروری و آینده‌دار ادامه یابد.

مدرس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: مربیان خوب و علاقه‌مند زیادی در کشور حضور دارند که باید با برنامه‌ریزی مدون و داشتن طرح مشخص برای ارتقای علمی آنها با حمایت مسوولان و حامیان مالی اقدام کرد.

خطیب بیان داشت: زمانی فوتبال ما می‌تواند به جایگاه اصلی خود برسد که در کنار آموزش، به مدارس پایه و شناسایی و تربیت نوجوانان و جوانان اقدام کرد و در این راه به سرمایه‌گذاری نیاز مبرم است .

وی به وضعیت مربیان فوتبال یزد و باشگاه فولاد اشاره کرد و گفت: با آموزش و دانش روز مربیگری است که شاهد موفقیت در این رشته در سطح کشور و ارتقای بهتر آن خواهیم بود.

در این دوره که بر اساس نیاز توسط باشگاه نوین فولاد یزد تداوم دارد مربیان با دانش روز علم مربیگری آشنا می‌شوند.      

خطیب و حیدر شریفی به عنوان مربی و علی بنی شیخ الاسلامی به عنوان آنالیزور به جمع دستیاران سیروس پورموسوی سرمربی در کادر فنی تیم ملی فوتبال جوانان حضور دارند.

هم اکنون ۵۰۰  مربی فوتبال در استان یزد فعالیت دارند که از این تعداد حدود ۲۰۰ نفر با مدرک مربیگری درجه سی در تیم‌های مختلف فعالیت دارند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده دارد ، همچنین ۳۰ تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی از این استان در لیگ های کشور حضور دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.