محمد باقر الفت روز پنجشنبه در شورای اداری اردکان افزود: فعالان اقتصادی باید  پس از برداشت از معادن،  پوشش‌های گیاهی را که از بین رفت و ناهمواری‌هایی در منطقه ایجاد شد را اصلاح و در مسیر بازسازی محیط‌زیست حرکت کنند.

وی در ادامه با اشاره به تدابیر و سیاست‌های قوه قضاییه در دوره مدیریت جدید این قوه، اضافه کرد: نقش پررنگ این نهاد در توسعه کشور و حل مشکلاتی که امروز با آن روبرو هستیم مشهود است.

این مسوول از طرح ایجاد مرکز صیانت خانواده به‌عنوان یک کار بسیار بزرگ و دارای اهمیت در اردکان یادکرد و افزود: مباحث مربوط به طلاق و انحلال خانواده‌ها از جمله آسیب‌های عمده اجتماعی است.

الفت یادآور شد: متأسفانه جامعه از این نوع آسیب ها رنج می برد و در اولویت دستور کار شورای اجتماعی کشور قرار دارد و کاری که در مرکز صیانت از خانواده انجام می‌شود این است زوجین را ترغیب تا بتوانند در کنار هم زندگی کنند و مباحث مربوط به اقتصاد خانواده در مرکز صیانت استان یزد نیز به‌ خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

معاون قوه قضاییه بابیان اینکه معمولاً موضوع طلاق به‌ گونه‌ای طرح می‌شود که جلوگیری از اختلافات خانوادگی در محاسبات لحاظ نمی‌شود،گفت: آموزش‌قبل از انتخاب همسرگزینی، کمک در مدیریت خانواده، ایثار آنها در این کانون و تربیت فرزند بر اثر آسیب‌های بنیادین از جمله مهاجرت در کشور ما کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مهاجرپذیری یزد اظهارداشت: اصولاً مهاجرت، جوامع قدیمی و مهاجرپذیر را از اختلافات فرهنگی متاثر می‌کند و ناگزیر بین فرزندان جامعه مهاجرپذیر با فرزندان شهروندان مهاجر علاقه‌ای ایجاد می‌شود و احتمالاً در آینده نزدیک رابطه زوجیت در بین آن‌ها برقرار می‌شود که مبنای بسیاری از این اختلافات همین اختلافات فرهنگی است.

الفت تصریح کرد: ما در قوه قضاییه بر اساس قانونی که مجلس شورای اسلامی به تصویب رسانده است وظیفه حمایت حقوقی و قضایی از فعالان اقتصادی را بر عهده‌داریم که افزون بر ۲ سال است که این کار به‌ صورت منسجم در مرکز و استان‌ها با تشکیل ستادهای حمایت از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حال انجام است.

وی گفت: میزان همراهی همکاران ما، قضات، مدیران قضایی و سازمان‌های تابعه در حفظ تولید و پایداری اشتغال، توسعه صنایع در فعالیت‌های اقتصادی اعم از تجاری، صنعتی، کشاورزی و زیرمجموعه‌های آن قابل‌ توجه است البته اگر بخواهیم در مسیر توسعه قدم برداریم باید یک رویکرد جدیدی در قانون‌گذاری، قضاوت و اجرا ایجاد شود.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.