در این دیدار که در مسجد روضه محمدیه (حظیره) یزد برگزار شد، نمایندگان صنوف مختلف به طرح دیدگاه ها. مشکلات و مطالبات به خصوص توجه به مسایل فرهنگی خود را خواستار شدند.

همچنین آنها توجه به صنعت گردشگری، حل مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی، رونق تولید،  ایجاد اشتغال و مبارزه با موانع کاری را مطرح کردند.

این نشست با حضور محمدعلی طالبی استاندار و تعدادی از مسوولان اجرایی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، امروز در صدر یک هیات عالی رتبه قضایی برای سفری یکروزه وارد شهر یزد شد و برای بررسی آخرین مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی به یزد سفر کرد و   با نخبگان، کارآفرینان و تولیدکنندگان استان و  اقشار مختلف مردم دیدار می‌کند.

رییس قوه قضاییه در فرودگاه این شهر به خبرنگاران گفت: یزد یکی از استان های قطب صنعتی و معدنی جمهوری اسلامی ایران است که در آن دین، فرهنگ و هنر به هم آمیخته و مرکزیتی برای رونق صنعت گردشگری در کشور بشمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی  افزود: صنعت گردشگری در استان از جمله مواردی است که می تواند به عنوان اقتصاد در حوزه گردشگری فعال باشد، منشا آثار و معرفی تمدن و در خیلی موارد راهگشای بسیاری مسائل باشد.

وی با اشاره به اینکه باید به مشکلات مردم رسیدگی شود و نباید نگرانی داشته باشند، ادامه داد: در این سفر با حضور هیات همراه مسائل و مشکلات استان در بخش های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.

یزد که از لحاظ تنوع اندیس های معدنی دومین استان و از لحاظ صنعتی با افزون بر  سه هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی چهارمین منطقه صنعتی کشور است در ۱۹ آبان ماه ۹۸ شاهد سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و ۱۴ نفر از معاونان و وزیران بود. 

میزان ذخیره قطعی مواد معدنی استان افزون بر ۲ میلیارد تن است.

در این سفر یک روزه حدود ۵۰۰ پروژه با اعتباری افزون بر ۲۵ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی تعدادی از طرح ها آغاز شد  که بیشتر آنها  تا پایان کار دولت تدبیر و امید به بهره برداری می رسد.

طبق قانون اساسی، ایران سه قوه مستقل مجریه، قضاییه و مقننه دارد و یزدی ها در ۷۵ روز گذشته میزبان ۲ نفر از رییسان قوای سه گانه بودند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.