رقیه کرمانیان روز یکشنبه در پنجمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان افزود: آنچه در اتفاق های ۲ هفته گذشته ایران و عراق دیدیم ، هویت اسلامی مردم ۲ کشور بود که ارزش هایی چون ظلم ستیزی و ستم ناپذیری را به نمایش گذاشتند و مردم حضور بی نظیری از خود نشان دادند که از تروریسم دولتی آمریکا و استکبارجهانی متنفر هستند.
وی یادآور شد: این هویت، استحکام بخش هویت ملی مردم ایران بود که اتحاد و همبستگی را در بین مردم به همراه داشت.

وی با تاکید بر معرفی الگوهای فرهنگی غنی دینی و ملی ایران به جوانان اضافه کرد: اطلاع رسانی و آگاه‌سازی جامعه از مفهوم ابعاد و اهمیت هویت می تواند مثمرثمر باشد .

معاون فرمانداری اردکان تصریح کرد: توسعه و توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های خودجوش در هویت یابی جوانان و نیز برنامه عمومی سازی آموزش مهارت‌های زندگی با هدف افزایش امید به آینده، تقویت اراده و ایجاد روحیه اعتماد به نفس جوانان، از اولویت‌های برنامه ارتقای هویت دینی و ملی جوانان خواهد شد.

کرمانیان در ادامه هویت را مفهومی پویا معرفی کرد که با توجه به شرایط فرهنگی، قومی و اجتماعی جوامع شکل می‌گیرد.

همچنین  رییس اداره ورزش و جوانان و دبیر ستاد  ساماندهی امور جوانان شهرستان به بیان تاریخچه‌ای از شهرستان اردکان و معرفی مفاخر منطقه پرداخت و خاطرنشان کرد که این مفاخر بخشی از هویت فرهنگی ، دینی و اجتماعی ما را تشکیل می‌دهند .

 احمد شکراللهی  با اشاره به اینکه انسان موجودی هم تاثیرگذار و هم تأثیرپذیر است یادآور شد: این موجود خود را مطابق چیزی می‌کند که ارزشی در آن بیابد، بنابراین این ضرورت می‌یابد که در مواجهه با الگوی هویتی او قرار گیرد که مطابق فرهنگ و شریعت وی باشد.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.