حضرت آیت‌الله ناصری در پیامی خطاب به مقام معظم رهبری با تبریک و تسلیت این شهادت گفت: شهید سلیمانی نجات دهنده سرزمین های شام و عراق و ایران و مدافع مخلص حرم و حریم ولایت و اهل البیت، مبارز نستوه در مقابل دشمنان اهل بیت و انسانیت و اسلام ناب،مخصوصاً امریکا و صهیونیسم و دشمنان بشریت بود.

وی ادامه داد: او خاری بود در چشمان معاندان نظام اسلامی، مالک اشتر علی زمان ما بود که بدون پروا و شجاعانه تا قلب دشمن نفوذ می‌کرد و برای او زمان و مکان برای دفاع از اسلام معنی نداشت از عراق و شام بین النهرین فلسطین و لبنان، یمن و همه مردم مظلوم دینا.

امام جمعه یزد ادامه داد: باید بگویم که همه ما سربازان و راهروان سردار بزرگ سلیمانی برای شما و ایران و اسلام هستیم زیرا شما سرباز فداکار امام زمان(عج ) و حامی ملت های مظلوم و مدافع اهل بیت(ع) هستید

همچنین استاندار یزد گفت:  شهادت سردار رشید و پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی، نماد بی بدیل مقاومت و رادمردی، به دست تروریسم ناجوانمرد آمریکایی، بار دیگر شقاوت و حماقت سردمداران جنایت و تجاوز را بر ملا ساخت و بر عظمت آن شهید عالی مقام و مدافع مظلومان، که در مسیر جهاد بر علیه تحجر و تکفیر، لحظه ای از پای ننشست، افزود و او را بر تارک تاریخ جاودان ساخت.      

محمدعلی طالبی افزود: آن سردار شهید والامقام که سراسر عمر با برکت خویش را در مسیر مجاهدت و مقاومت خالصانه و شجاعانه با شقی ترین دشمنان بشر و جهاد فی سبیل ا... صرف نموده بود، به آرزوی دیرینه خویش نائل آمد و با پیوستن به همرزمان شهید خویش، "عند ربهم یرزقون" گشت. لیکن راه مقاومت و جهاد، قدرتمندتر از همیشه ادامه خواهد یافت و خون مطهر آن مرد خدا، چلچراغ مسیر رستگاری خواهد بود.  

استاندار یزد تاکید کرد: اینجانب صمیمانه شهادت این سردار بزرگ اسلام را به پیشگاه حضرت بقیه ا... ارواحناه فداه، محضر رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی(مدظله العالی)؛ ملت شهید پرور ایران و همه آزادیخواهان جهان و جریان مقاومت تبریک و تسلیت عرض نموده و توفیق پیمودن راه مقدس آن شهید والامقام را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.ز

همچنین نماینده  مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در پیامی نوشت: اقدام جنایتکارانه، غیرانسانی و ناجوانمردانه دولت آمریکا در ترور ۲ شخصیت و نماد مبارزه با تروریست به روشنی اهداف و برنامه‌های حضور آمریکا در منطقه و به ویژه کشور عراق را برای همه جهانیان آشکار نمود و نشان داد که نه فقط قصد و ارادهای برای مقابله و نابودی تروریست و داعش ندارد بلکه با شهادت و حذف مهم ترین شخصیتها و نمادهای مقابله با تروریست، زمینه بروز و پیدایش مجدد تروریست داعش را تقویت می کند.

فرمانده سپاه الغدیر یزد هم نوشت: شکی نداریم که شهادت هنر مردان خداست و پاداش قدم نهادن در جهاد فی سبیل الله جز با شهادت رقم نخواهد خورد چراکه شهدا شمع محفل بشریت اند و شهادت مدال جاودانه و آبرومندانه ای است که تنها بر سینه خداجویان و مجاهدان خالص نهاده می‌شود.

سرهنگ رضا پورشمسی افزود: سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، کسی که رخت شهادت را سال ها بر تن داشت اما مشیت الهی اورا برای مبارزه با شیاطین , اشرار جهانی و بر کندن ریشه ظلم گرگ صفتانی چون داعش نگهداشته بود، امروز سرانجام به آرزو دیرینه اش رسید.

وی ادامه داد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با رفتن او به حول و قوه‌ی الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد و سپاه الغدیر استان یزد در کنار دیگر غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گرفتن انتقام سخت از جنایتکاران آماده جانفشانی است.

یادگار دفاع مقدس تاکید کرد : تلاش های خالصانه این سرباز ولایت در امر بین المللی مقاومت در تاریخ تاریک  و اذهان  شوم جنایتکارانی چون آمریکا و اسرائیل خواهد ماند و راه او توسط سرباز تحت امر ولایت و دلبستگان مقاومت با قوت بیشتر ادامه خواهد داشت.

پورشمسی گفت:  شهادت سردار عزیز اسلام حاج قاسم سلیمانی را به محضر حضرت ولیعصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، خانواده محترم و دوست داران و ملت عزیز ایران تبریک و تسلیت می گوییم و عهدمان را با آرمان شهدا و امام شهدا محکم و مستحکم تر می کنیم.

همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در پی شهادت این سردار رشید سپاه اسلام در پیامی شهادت وی را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله ‌ارواحناه فداه، مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران به‌ویژه خانواده محترم وی و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تبریک و تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» نمونه‌ای ارزشمند و بزرگ از مجاهدان فی سبیل الله بود و از یاران رهبر و انقلاب اسلامی بود که بر سر دفاع از ارزش‌های امام و نظام مقدس اسلامی جان خود را تقدیم انقلاب و مردم و رهبر عزیزمان کرد.

این بیانیه می افزاید: «حاج قاسم سلیمانی» قهرمان ملی مردم ایران و الگوی تمامی جوانان و عاشقان انقلاب و رهبر بوده و خواهد بود و راه پرافتخارش تا نابودی نهایی جبهه کفر ادامه خواهد یافت.

بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد،  شهادت سردار بزرگ و پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی که سال‌ها با مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با استکبار جهانی، حامی مظلومان و مستضعفان بود را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله‌ارواحناه فداه، مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران به‌ویژه خانواده محترم وی و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران  تسلیت عرض نموده و با محکوم نمودن این اقدام جنایت‌کارانه و تجدید پیمان با آرمان‌های امام عزیز و شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی اعلام می‌دارد آحاد مردم غیور میهن اسلامی همچون شهدای والامقام خود تا جان در بدن دارند تحت امر ولی‌فقیه خود آماده دفاع از کیان جمهوری اسلامی خواهند بود.

همچنین در بیانیه کانون بسیج اساتید دانشگاه یزد آمده است: باردیگر آمریکای جنایتکار خوی درندگی و وحشی‌گری خود را در ترور مجاهد نستوه و سرباز انقلاب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آشکار کرد.

این بیانیه می‌افزاید: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده مقتدر لشکر ۴۱ ثارالله در طول جنگ تحمیلی و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عمر خود را وقف خدمت به نظام مقدس اسلامی نمود و حکومت داعشیان  این مظاهر و جرثومه های فساد، نفاق و جاهلیت مدرن را از صفحه روزگار محو کرد.

این کانون با عرض تبریک و تسلیت به ساحت مقدس ولی عصر امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف، رهبر معظم انقلاب، دوستداران، خانواده وی و همه اعضای محترم هیات علمی دانشگاه یزد رجاء واثق دارد که خون پاک و مطهر این شهید عزیز تداوم بخش آرمانهای نظام مقدس اسلامی و باعث آزادی کامل ملت های تحت ستم از هر نوع استثمار، استعمار و استکبار خواهد شد .

بامداد جمعه هفته گذشته سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه  ابومهدی المهندس جانشین فرمانده الحشد الشعبی و جمعی از همراهانشان، در یک عملیات تروریستی از سوی نیروهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.