محمد کاظمی‌نسب روز دوشنبه در جریان بازدید از خطوط چند واحد تولیدی و صنعتی این شهرستان به خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون حدود ۴۰واحد تولیدی نیمه تمام دراین شهرستان وجود دارد که درصورت تامین تسهیلات مورد نیاز آنها زمینه اشتغال یکهزار نفر با تعامل و همکاری بانک های عامل و سرمایه گذاران جدید فراهم خواهد شد.

وی اظهار کرد: برغم مشکلات اقتصادی و تحریم های ظالمانه سالانه یک میلیون و ۳۱۲ هزارتن فولاد ، فرآورده‌ای لبنی ، انواع موزائیک و سنگ‌های ساختمانی، پلیمرهای صنعتی، گاز اکسیژن، سنگ آهن ، خاک صنعتی و خوراک دام توسط کارخانجات این شهرستان تولید می شود.

فرماندار و رییس کارگروه اشتغال ابرکوه خاطر نشان کرد: سالانه ۱۵ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک و ۵۰ دستگاه ماشین آلات صنایع غذایی و بسته بندی این شهرستان به کشورهای حوزه خلیج فارس و اتحادیه اروپا صادر می‌شود.

وی تکمیل راه ها و زیرساخت‌های عمرانی را در توسعه این شهرستان موثر دانست و خاطر نشان کرد: با تکمیل و ساخت چندین پروژه راهسازی، تخصیص بودجه برای تکمیل راه آهن یزد – اقلید ، زمینه رونق هرچه بیشتر اقتصاد شهرستان ابرکوه فراهم خواهد شد.

به گفته فرماندار ابرکوه در حوزه صنعت و تامین زیرساخت ها، بستر مناسبی در ۲نواحی صنعتی و یک شهرک صنعتی به وسعت ۱۷۰ هکتار در ابرکوه و بخش بهمن فراهم است.

وی یادآور شد: حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و حتی خارجی در حوزه تولید و اشتغال در صدر اولویت های مجموعه فرمانداری قرار دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.