در این مراسم معاون فرهنگی بسیج  کشور گفت: یکی از رویکردهای مهمی که می‌توان از آن برای انتقال مفاهیم دینی و ارزشی به نسل جوان استفاده کرد ، تشکیل گروه‌های سرود و سایر فعالیت‌های فرهنگی و ادبی در پایگاه‌های مقاومت است.

سرتیپ عبدالرضا آزادی در این مراسم افزود: برای جذب بیشتر نوجوانان و جوانان به فعالیت‌های مختلف بسیج بدون شک باید برنامه‌های هنری بخصوص از تشکیل گروه سرود و تواشیح در سطح استان‌های کشور بهتر و بیشتر استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: تقویت و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری و راه‌اندازی گروه‌های سرود جزو رویکردها و اولویت بسیج است و امیدواریم روز به روز شاهد افزایش تعداد این گروه‌ها در سطح پایگاه‌های مقاومت باشیم .

همچنین معاون فرهنگی سپاه الغد یزد یزد گفت: تاکنون ۸۰ گروه سرود و تواشیح با عضویت نوجوانان و جوانان بسیجی در سطح پایگاه‌های مقاومت شهری و روستایی استان تشکیل و فعالیت دارد.

سیدحسین راسخی افزود: با تشکیل و فعالیت گروه‌های سرود و تواشیح می‌توان بخش زیادی از مفاهیم ارزشی نظام و انقلاب را به نحو مناسب به مردم و نسل جوان منتقل کرد و این کار مهم و بسیار اثربخش است.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی بخشی از ماموریت‌های ذاتی بسیج است و گسترش برنامه‌های هنری بر اساس اهداف نظام در بسیج و بین علاقه‌مندان با جدیت و قوت با همکاری سایر بخش ها ادامه دارد.

در پایان این جشنواره از بین ۴۰ گروه سرود بسیج، گروه "نوجوان عاشورایی" از میبد ،  "میثاق" از ناحیه ثارالله شهرستان یزد و گروه "مدافعان حرم" از  شهرستان مهریز به ترتیب اول تا سوم شدند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۳۲۰ هزار بسیجی دارد.

   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.